• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Pure blaakt van zelfvertrouwen

Pure blaakt van zelfvertrouwen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Britse modebeurs Pure heeft een bemoedigende editie achter de rug. De organisatie zag het aantal mensen dat van 15 t/m 17 februari een bezoek bracht aan de beurs met ruim 11% stijgen. Er waren twee grote mode evenementen in London deze week waar naast Pure ook de London Fashion Week, van 14 t/m 19 februari, plaatsvond. Tel daar nog de uitreiking bij op van de British Music Awards en het is te begrijpen dat de hoofdstad zoemde van de bedrijvigheid. Dat Londen als modestad zijn langste tijd zou hebben gehad was niet te merken. Leuke sfeerbeelden: Japanse fotografen die, vanwege hun geringe lengte altijd met keukenladder onder de arm, van de ene show naar de andere rennen. Jonge meiden willen dolgraag op de foto voor een of ander magazine en staan dus zonder jas of plu in de regen mooi te zijn en een Britse gentleman in driedelig grijs omringd door flamboyant uitgedoste modetypes. Op de beurs Pure, in de Londense Olympia Hall, presenteerden maar liefst 800 modemerken en accessoirelabels - waaronder 140 nieuwkomers - hun collecties. Van het groeiend aantal internationale bezoekers aan de beurs was het merendeel afkomstig uit het naburige Ierland, maar ook Spanje, Italië, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Zweden en Japan bleken goed vertegenwoordigd. Met deze cijfers is het begrijpelijk en terecht dat organisator Igedo Company blaakt van zelfvertrouwen. Pure vervult een behoefte en het evenement is bovendien bijzonder goed geregeld. Shows en presentaties starten stipt op tijd, de organisatie is bereikbaar en efficiënt en de vloer overzichtelijk ingedeeld. Stipt, efficiënt, overzichtelijk en - eerlijk gezegd - nogal saai. Een catwalkshow, een trendpresentatie, de aanwezigheid van de exotische ontwerpster Zandra Rhodes (die op de beurs haar nieuwe sieradenlijn in zilver lanceerde), het blijven spaarzame hoogtepunten. Verder is het aanbod nogal voorspelbaar en de sfeer helaas vrij mat. Hoewel je er dus een groot aantal bekende merken tegenkomt, heeft Pure toch ook nog een paar verrassingen in petto. Enkele namen om te onthouden zijn: Whiite, van oorsprong Deens, brengt een expressieve collectie van klassieke snit. Designer Remix (ook Deens), Blush (UK), Soochi (UK) met speels, creatieve mode. Pachacuti (Peru) met handbeschilderd denim en iBlues (Italië). Ook de toevoeging, sinds vorig jaar, van de accessoire-afdeling is interessant. De zomereditie van Pure vindt plaats op 15, 16 en 17 augustus.

PURE