• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Puma nu echt voor PPR

Puma nu echt voor PPR

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De overname van Puma door PPR is verzekerd. Het Franse luxegoederenconcern is erin geslaagd een meerderheidsbelang van 62,1 procent te verwerven in Duitse sportkledinggigant. Dat maakte de bedrijven dinsdag bekend. In april kondigde het Franse PPR al aan een aandeel van 27 procent te hebben genomen in het Duitse Puma. De acquisitie van de aandelen, waar PPR een bod op had uitgebracht van 5,3 miljard euro, oftewel 330 euro per aandeel, moest deze maand rond zijn. Aanvankelijk liep het aanbod tot 20 juni, maar het werd verlengd tot 11 juli, omdat er vanuit de bestaande aandeelhouders nog te weinig animo voor was getoond. De verkoop van de aandelen werd PPR uiteindelijk makkelijker gemaakt door de winstwaarschuwing die Puma gaf voor 2007. "Een groot deel van de Puma aandeelhouders hebben de aanbeveling van het bestuur opgevolgd om dit bod aan te nemen,” aldus Puma in het persbericht. De overname door PPR wordt gesteund door het bestuur en de raad van toezicht van Puma, zo maakt bestuursvoorzitter van Puma Jochen Zeitz, duidelijk: ”We zijn blij dat de aanhouders van Puma deze overname hebben gesteund en daarmee de basis leggen voor een succesvolle samenwerking. Met de steun van PPR willen we investeren in verdere opbouw van ons merk, en onze positie in de markt versterken.” De overname lijkt opmerkelijk. Tot nu toe bevatte het portfolio van PPR uitsluitend luxemerken als Gucci en Yves Saint Laurent. Een sportmerk was daar nog niet bij. Toch is de overname niet helemaal uit de lucht gegrepen: Puma, dat het op twee na grootste sportmerk ter wereld is, profileerde zichzelf het liefst als luxemerk en werkte al samen met Stella McCartney en Alexander McQueen, die toevallig deel uitmaken van PPR.

PPR
Puma