De omzet van luxeconcern PPR is het tweede kwartaal met 18 procent gestegen, met dank aan de recent overgenomen sportretailer Puma en de gestegen vraag naar luxe goederen. De omzet kwam uit op 4,79 miljard. Vorig jaar bedroeg de omzet in het tweede kwartaal 4,06 miljard euro. Ook zonder Puma en de nieuw geopende winkels mee te rekenen was de omzet toegenomen, met een percentatge van 5,6.

Dit resultaat overtreft de verwachtingen van analisten, die hadden voorspeld dat het bij een groei van maximaal 16 procent zou blijven. Het luxesegment blijft een belangrijke groeimarkt voor PPR. Deze tak is een aantal seizoenen achtereen groeiende. Deze periode nam de verkoop binnen de luxedivisie toe met 7,7 procent tot 836 miljoen euro. Alleen in Japan namen de inkomsten uit luxe af, met 2.8 procent. Volgens PPR komt dat door de zwakke positie van de Yen. Paradepaardje Gucci noteerde een groei van 3.3 percent, tot 486.2 miljoen euro, maar de grootste groei kwam op naam van Bottega Veneta, waar de verkoop met 38 procent steeg tot 80,3 miljoen euro, wat voornamelijk te danken is aan de opening van acht nieuwe winkels. De inkomsten uit pharmacie en autoretail bracht 21 procent meer op dan in dezelfde periode vorig jaar en boeken en cd-verkoper Fnac noteerde een groei van 6.3 procent.

Jean Francois Palus, financieel directeur bij PPR, zei tijdens een persconferentie dat hij ook voor de tweede helft van dit jaar goede resultaten verwacht. De beurskoers van aandelen PPR stegen na de bekendmaking van de resultaten met een half procent.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN