• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Pom&Coco focust zich voortaan volledig op capsule collecties

Pom&Coco focust zich voortaan volledig op capsule collecties

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion |INTERVIEW

Belgisch merk Pom & Coco gaat zich volledig focussen op capsule collecties, zo meldt mede oprichter Catherine op de Beeck telefonisch aan FashionUnited. Deze keuze maakt het merk vanwege de veranderende retailmarkt, aldus Op de Beeck.

“Deze verandering stond eigenlijk al geringe tijd gepland. We hebben altijd de intentie gehad capsules te brengen, maar als jonge ondernemers merk je dat je altijd aan een minimum stuks zit bij producenten. Je merkt nu dat ook die flexibeler worden,” aldus de mede-oprichter aan de telefoon. “De veranderende retail sector en de berichten die we lezen over grote bedrijven die ook gaan werken met capsule collecties bevestigt nogmaals dat onze intentie goed is.”

Pom&Coco wil vier keer per jaar een capsule collectie uitbrengen van 17 stuks, zo meldt Op de Beeck desgevraagd. Twee van deze collecties zullen gemaakt worden door Pom&Coco, de andere twee in samenwerking met andere creatieven. Zo wordt in mei de eerste capsule collectie in samenwerking met Belgisch merk Imagin Jewels gelanceerd. Later in het jaar wordt de capsule collectie in samenwerking met Imke Courtois uitgebracht. “De collecties worden thematisch verbonden aan mensen waardoor het een sterk concept wordt en we ons differentiëren. We focussen hierdoor niet meer op die ene dame, maar spreken elke keer ook een nieuwe doelgroep aan.”

Pom&Coco focust op capsule collecties en eigen kanalen

Pom&Coco gaat ook meer focussen op de eigen kanalen. “We merken dat de samenwerking met multibrand retailers veel invloed uitoefent op hoe wij kleding maken. Terwijl wij juist onze visie willen vertalen.” De capsules zullen dan ook alleen online en via de rechtstreekse kanalen van Pom&Coco te koop zijn. Hierdoor hoopt het label de controle op het eigen verkoopnetwerk terug te krijgen.

De keuze om te focussen op capsule collecties en daardoor gerichter te produceren past bij de algemene strategie van Pom&Coco. Het merk omschrijft zich als een duurzaam dameslabel met kwaliteitsstoffen en een gepersonaliseerde twist. De kleinere en gerichtere collecties zorgt voor minder voorraad en uiteindelijk minder fashion trash, zoals Op de Beeck het noemt. Ook kan het merk door de kleinere collecties flexibeler zijn en een gevarieerd aanbod aan de eindklant bieden. Met het oog op de eindklant zijn alle items in de capsules met elkaar te combineren zodat een functionele kledingkast ontstaat voor de drager.

Beeld: Pom&Coco x Imagin Jewels

pom&coco