• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Pitti Uomo meer bezoek uit Azië

Pitti Uomo meer bezoek uit Azië

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Pitti Uomo meer bezoek uit Azië Pitti Uomo, de Italiaanse vakbeurs voor mannenmode, trekt vooral meer Aziatische inkopers. Zo laat de organisatie Pitti Immagine vanuit Milaan weten. Het aantal bezoekers uit het land zelf is gestegen met 14%, terwijl het totale buitenlandse bezoek met 11% toenam, zo blijkt uit cijfers twee dagen na de start op 16 januari. Vanwege de zwakke dollar is het bezoek uit Amerika afgenomen, maar het aantal Chinese inkopers is gestegen met 60%, dat vanuit Korea met 42% en vanuit Rusland kwamen 40% meer inkopende bezoekers. Ook het aantal Nederlandse, Belgische, Spaanse, Griekse, Franse en Japanse bezoekers is gestegen. Maar aantal inkopers vanuit Groot-Brittannië en Duitsland, altijd de grootste groep van kopende bezoekers op de Pitti Oumo, is niet toegenomen, laat Pitti Immagine weten. De organisatie voorspelt een bezoekersaantal van 30 duizend, zeker wanneer de huidige bezoekerstrend zich tot en met zaterdag voortzet. Dit betekent vermeerdering ten opzichte van het aantal bezoekers van vorig jaar, toen 26 duizend inkopers de Fiera in Milaan aandeden. Italië kampte toen met een nationale vervoersstaking en ook leed het onder een slecht economisch klimaat. Tot en met zaterdag is de Pitti Uomo te bezoeken voor bezoekers uit de modebranche. Te zien zijn de collecties van 630 exposanten die samen 811 merken vertegenwoordigen. Meer dan 80 labels tonen voor het eerst op de Pitti Uomo hun mode, waaronder Cacharel, Alprausch, Tiger of Sweden, Costume National Homme en Christiano Fissore.

Pitti Uomo