• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Philips en Nike samen sterk

Philips en Nike samen sterk

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De samenwerking tussen elektronicaconcern Philips en sportartikelengigant Nike was in 2003 goed voor de verkoop van een miljoen producten. Directielid R. Provoost van de divisie consumentenelektronica sprak onlangs zelfs van een "mijlpaal". Provoost maakte het verkoopcijfer bekend op de CES, een jaarlijkse beurs voor consumentenelektronica in Las Vegas. Maart 2003 gaf het concern al aan vanaf de tweede helft van dat jaar op enkele tientallen miljoenen extra inkomsten te rekenen. Philips en Nike vonden elkaar twee jaar geleden.

Philips ontwikkelde onder andere een draagbare radio en speciale koptelefoons die tijdens het sporten gedragen kunnen worden. Met de samenwerking met onder meer Nike en Ikea wil Philips zich transformeren tot een hip en trendy merk. In Las Vegas werd met internetonderneming en zoekmachine Yahoo een nieuwe partner gepresenteerd. De twee bedrijven gaan samen online informatie en vermaak ontwikkelen, die zijn te gebruiken op de nieuwe lijn producten van Philips, zoals onder andere een internetradio (Bron: ANP)

Nike
Philips