• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Overtuigend of intrigerend?

Overtuigend of intrigerend?

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Fashion

Een ‘overtuigend’ merk appelleert aan de behoeften van de klant. Bij de aanschaf van een `intrigerend merk` staat de klant meer open voor aanbevelingen en indrukken.

Vertaald naar modemerken zijn dat het de overtuigende merken die voldoen aan criteria als praktisch, basic en duurzaam. Een klant constateert dat er een nieuw T-shirt moet komen, weet welk merk hij wil en neemt snel een beslissing. Zelfs als eerdere ervaringen met het merk niet optimaal waren zal de klant vaak toch weer voor het bekende merk kiezen.

Een intrigerend merk echter, wekt nieuwsgierigheid op door bijvoorbeeld de zeldzaamheid, de mening van vrienden of andere toegevoegde waarde. Het koopgedrag dat gepaard gaat met zo`n merk is minder rechtlijnig en snel, het laat zich makkelijker beïnvloeden en overtuigen. Het eerste type klant denkt rechtlijnig, terwijl het tweede type een kronkelweg aflegt eer hij tot een besluit komt. (Bron: Admap)

Merk