Otto Group en Fashion for Good gaan samenwerking aan
bezig met laden...
De Duitse Otto Group, moederbedrijf van Otto en Bonprix, slaat de handen ineen met Fashion for Good. Het bedrijf sluit zich aan bij het Fashion for Good Innovation platform, zo laat de organisatie weten in een persbericht.
De Otto Group sluit zich aan bij een lijst van onder andere PVH Corp, Stella McCartney, C&A, Kering en Zalando die al samenwerken met Fashion for Good. “We zijn blij dat we de Otto Group en haar dochterbedrijven kunnen verwelkomen bij het Fashion for Good Innovation Platform. We hebben nu een grote groep van zakelijke partners verspreid over een grote aantal marktsegmenten, die allen toegewijd zijn aan het stimuleren van innovatie,” aldus Katrin Ley, managing directeur van Fashion for Good, in het persbericht. Inmiddels hebben 123 bedrijven zich aangesloten bij het initiatief.
“In de tijd van digitalisering, zijn we overtuigd dat een aanpak voor duurzaamheid gedreven door innovatie ons zal helpen grote milieu en sociale problemen op te lossen,” aldus Alexander Birken, voorzitter van de Otto Group, in het persbericht.
Fashion for Good werd in 2017 opgericht door de C&A Foundation. Het brengt merken, retailers en non-profit organisaties met dezelfde ambities op het gebied van duurzaamheid met elkaar in contact.