Online shoppen is in het afgelopen jaar nog populairder geworden. De online consumentenuitgaven stegen in 2005 met 22 procent tot $143,2 miljard. Met een verkoopstijging van 36 procent bleek de kledingindustrie het helemaal goed te doen. In deze sector steeg de verkoop tot $12,2 miljard.

Het Amerikaanse onderzoeksbureau meldt naast deze cijfers dat exclusief de uitgaven voor reizen en vakanties in het afgelopen jaar de onlineverkoop 24 procent hoger liggen. De verkoop steeg in 2005 met $82,3 miljard. De verkoop van reizen en vakanties steeg met 20 procent ten opzichte van 2004.

Begin december maakte FashionUnited al bekend dat vooral de verkoop tijdens de feestdagen explosief groeide. Wehkamp bijvoorbeeld maakte in de periode rond de feestdagen een omzetgroei mee van 70 procent. Tot de absolute top van online verkopers in Europa in 2005 behoren volgens Nielsen/NetRatings het Duitse Tchibo, Otto en het Franse FNAC.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN