• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Omzetgroei Hermès

Omzetgroei Hermès

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Veel kledingretailers kampen met barre tijden, maar dat geldt lang niet voor iedereen. Zo meldde het Franse luxegoederenconcern Hermès International deze week een gezonde omzetstijging. Hermès, wereldberoemd om zijn zijden sjaaltjes en de Berkin en Kelly damestassen, heeft in het tweede kwartaal van het lopende jaar 19% omzetstijging geboekt. Daarmee komt het bedrijf fors hoger uit dan door analisten was verwacht.

In een persverklaring liet Hermès weten dat de markt voor zijn producten sterk verbeterd is. Het modehuis heeft vorig jaar Jean Paul Gaultier aangesteld om de ready-to-wear-collectie te ontwerpen. De inkomsten zijn in het tweede kwartaal gestegen van €264 miljoen in 2003 naar €313 miljoen dit jaar. Analisten hadden de inkomstengroei tussen €302 en €310 miljoen geschat.

Met de resultaten uit het tweede kwartaal zijn ook die voor de eerste helft van 2004 berekend. In deze periode is de verkoop bij Hermes tot €635 miljoen gegroeid, tegen €563 vorig jaar toen de Sars-epidemie en de oorlog in Irak hun tol eisten. Vooral de lederwaren van Hermès doen het goed, zo heeft het bedrijf laten weten. De belangstelling voor handgemaakte leren goederen blijft groeit gestaag. Ook met 'moneymakers' zoals de zijden sjaals en horloges gaat het weer beter.

Hermès