• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Omzet- en winstgroei bij Liz Claiborne

Omzet- en winstgroei bij Liz Claiborne

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Gestage omzetgroei bij labels zoals Juicy Couture en Lucky Brand en de diversiteit van de merkenportfolio heeft de kwartaalresultaten van het Amerikaanse Liz Claiborne positief beïnvloed. Het modeconcern dat in 2001 het Nederlandse Mexx kocht is desondanks voorzichtig met zijn verwachtingen voor 2005. Topman Paul Charron noemde het huidige retailklimaat een "uitdaging". "Wij houden vast aan een behoudende bedrijfsvoering en concentreren ons op uitvoering en voorraadbeheer." Voor het lopende boekjaar 2005 verwacht Liz Claiborne, dat in New York gevestigd is, een bescheiden omzetstijging van 6 tot 8 procent. In het laatste kwartaal van 2004 heeft het concern $82.7 miljoen (€63,9 mln) verdiend op een omzet van $1.2 miljard (€9,3 mln). Dat betekent een stijging van 16 procent. Uitgezonderd het merk Enyce dat in 2003 werd aangekocht en de invloed van de wisselkoersen steeg de omzet van Liz Claiborne met 12 procent. Over het gehele boekjaar 2004 heeft Liz Claiborne een winst geboekt van $313.6 miljoen (€242,3 mln) tegen $280 miljoen (€216,3 mln) vorig jaar. De omzet bedroeg $4.63 miljard (€3,58 mld) tegen $4.24 miljard (€3,28 mld) in 2003. Volgende week wordt overigens het damesmodemerk Liz Claiborne officieel in Nederland geïntroduceerd met een modeshow in het Mexx-gebouw in Amsterdam, dat tevens als Europees hoofdkantoor voor Liz Claiborne fungeert.

lizclaiborne