• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Oakley winst keldert

Oakley winst keldert

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Amerikaanse zonnenbrillenfabrikant en detaillist Oakley heeft de winst in het eerste kwartaal met 80 procent zien dalen. Ondanks een goede omzet van zonnenbrillen, hebben hogere operationele kosten en lagere marges toch de overhand gehad voor het Californische bedrijf. De kleding-, schoenen- en accessoiredivisie realiseerde een netto omzet van $36.8 miljoen (29.7 miljoen euro), een daling van 8.8 procent ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor. De omzet in het eerste kwartaal steeg 7 procent naar $151.7 miljoen, terwijl de netto inkomsten naar $1.9 miljoen daalden. De oorzaak hiervoor waren herstructurerings-kosten. Operationele kosten stegen gedurende het kwartaal naar $77.8 miljoen, of 51.3 procent van de netto omzet. De operationale kosten stegen door de acquisitie van Oliver Peoples, de opening van nieuwe winkels, optiekosten en toegenomen marketingactiviteiten. ”Onze eerste kwartaalresultaten geven de aanvankelijke voordelen van Oakley's hernieuwde concentratie op brillen weer,” zei voorzitter Scott Olivet. ”We leverden onze zonnenbrillen op tijd en lanceerden met goedgevolg onze eerste dames brillenlijn. De dameslancering was een van de meest succesvolle en goed gecoördineerde lanceringen ooit, waarbij uitstekende ontwerp en productie goed werden gecombineerd tijdige, geïntegreerde wereldwijde sales en marketing.” Olivet zei ook dat Oakley, met de acquisitie van Oliver Peoples, een belangrijke stap had genomen in zijn multi-branding strategie. Zodoende kan het bedrijf een nieuwe doelgroep en distributiekanalen bereiken. ”We zijn van plan onze eerder geformuleerde groeistrategie te implementeren. Zoals vermeld zullen we onze kledingplatform en de schoenendivisie herstructureren, de onze retail en internationale activiteiten verder uitbouwen en meer investeren in de algemene ontwikkeling van ons merk,” zei hij. ”We geloven dat we met deze strategie in 2007 onze winst kunnen vermeerderen.” Oakley verwacht dat de netto omzet het komende jaar met minstens 10 procent zal groeien.

Oakley