• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Nieuwe voorzitter Vuitton Japan voorziet groeimogelijkheden

Nieuwe voorzitter Vuitton Japan voorziet groeimogelijkheden

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Kiyota Fuji, de nieuwe voorzitter van Louis Vuitton Japan Co, gelooft dat het luxe merk nog veel groeimmogelijkheden heeft in de Japanse markt. Het merk heeft er momenteel 52 winkels, waaronder 40 concessies in warenhuizen. Ook worden nieuwe product categorieën aangeboord, zoals sieraden, horloges en brillen. Volgens Fuji lopen deze producten storm. “Confectie is ook een categorie die groeiende is, en dit verhoogt de merkwaarde van Louis Vuitton,” zei Fuji in een gesprek met Women's Wear Daily. “Verkoop via het internet is ook een mogelijke manier om consumenten te bereiken.”

Fuji's benoeming is de eerste verandering op directieniveau binnen de Japanse tak van het bedrijf sinds de oprichting 28 jaar geleden. Met een achtergrond in consultancy en informatica en als Japaner is zijn nieuwe rol Fuji op het lijf geschreven. Hij is voorts ook voorzitter van de Japanse tak van moederbedrijf LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton.

Het merk heeft onlangs een grote uitbreiding in de Japanse markt doorgemaakt, met spectaculaire openingen van /flagshipstores /in diverse wijken van Tokyo zoals Ginza, Omotesando en Roppongi. Eerder dit jaar werden nog twee nieuwe winkels geopend en vier gerenoveerd. Het bedrijf heeft inmiddels 2,000 werknemers in Japan. “Wij zijn erg optimistich over onze marketing in deze market, zei Louis Vuitton voorzitter Yves Carcelle tegen WWD. “De economie groeit en de markt is meer werelds geworden, maar we investeren zowel veel in creatie, kwaliteitscontrole en distributiecontrole als in winkelopeningen. De introductie van nieuwe producten is ook belangrijk.”

Analysten geloven ook dat er mogelijkheden zijn voor verdere uitbreiding van het merk in Japan. Luxe merken analyst Kana Sasaki van Mitsutbishi UFJ Securities zei, “Voor Louis Vuitton is de Japanse markt nog niet vol. De kracht van Louis Vuitton is zijn herkenbaarheid voor alle generaties, dus lijkt de opening van winkels in kleinere steden logisch.” Sasaki zei ook dat de koopkracht van de Japanse consument sinds afgelopen winter was toegenomen. Ook het aantal bezoekers aan warenhuizen was gestegen. “En als de markt aantrekt, is het tijd voor het merk om uit te breiden,” concludeerde Kasaki.

LouisVuitton