• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Nieuwe business partner Judith Osborn

Nieuwe business partner Judith Osborn

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Nederlandse modeontwerpster Judith Osborn heeft een nieuwe business partner: Peter Blokker, onder meer eigenaar van DW Retaildesign. Samen willen zij het merk 'Judith Osborn' nationaal en internationaal op de kaart zetten. Daarbij wordt niet alleen gedacht aan kleding, maar bijvoorbeeld ook aan schoenen, tassen en interieurartikelen.

Judith Osborn brak door met T-shirts met humoristische teksten zoals 'Catch of the Day' en 'Vis Wife'. Het modebedrijf werd uitgebreid en bracht in 2006 een volledige kleding- en denimcollectie op de markt die werd gepresenteerd op modevakbeurzen als Who's Next in Parijs en Bread & Butter in Barcelona. Vorig jaar gaf zij twee maal een grote show tijdens AIFW. Eind 2007 werd het bedrijf failliet verklaard. Na het overlijden van haar man (vistycoon Robert Osborn) die de eigenaar was, raakte Osborn in financiële problemen met faillissement tot gevolg.

DW Retaildesign ontwikkelt en realiseert retailconcepten en -systemen. Het bedrijf werkt voor Nederlandse opdrachtgevers als Cool Cat, Hema, Albert Heijn en C&A, maar ook voor buitenlandse merken als Chanel en Mango. Peter Blokker heeft uitgebreide ervaring in de productie en distributie van mode, schoenen en retail.

In januari 2008 werd bekend dat Judith Osborn een collectie voor modeketen Cool Cat ging ontwerpen. Deze overeenkomst vormt de basis van het nieuwe bedrijf dat Osblo zal worden genoemd. Osblo, een samentrekking van de achternamen (Osborn en Blokker) van de twee oprichters, is nu nog een onderneming in oprichting. "Osblo wordt in feite een designstudio," vertelt woordvoerder Mark van Winden. "In de nieuwe opzet zal vooral met derde partijen worden samengewerkt. Judith neemt de creatieve kant voor haar rekening. Peter Blokker wordt verantwoordelijk voor de financiën en contracten en de productie wordt aan de betreffende partijen zelf overgelaten." Het gaat daarbij niet om private labelactiviteiten. Alle producten zullen onder de merknaam Judith Osborn op de markt worden gebracht.

Op deze manier is ook de huidige samenwerking met Cool Cat ingericht. De eerste Judith Osborn voor Cool Cat collectie is vanaf 8 mei verkrijgbaar. Bij de 60 grootste filialen van de modeketen komen shop-in-shops. De samenwerking tussen Osborn en Cool Cat is niet eenmalig. "In augustus volgt een tweede collectie en we zijn al bezig met de derde collectie die in januari in de winkels komt," aldus Van Winden. Vanaf januari 2009 zal de collectie van Judith Osborn bij zo'n 130 verkooppunten in Nederland verkrijgbaar zijn.

Een eigen schoenenlijn wordt de volgende stap. "We zijn met een schoenenorganisatie in gesprek," zegt Van Winden, "welk bedrijf kan ik nog niet zeggen." Het gaat in ieder geval niet om Sacha, de schoenenketen waarvoor Osborn vorig jaar een lijn ontwierp. Tevens zijn er plannen om in de toekomst eigen winkels voor het merk te openen. Het is de bedoeling dat binnen een jaar tijd zo'n 30 winkels open zijn.

Judith Osborn