De Amerikaanse kledingketen Gap - wereldberoemd geworden door de capuchontruien met de eigen naam erop - werkt aan de lancering van een gloednieuw retailconcept. Dat meldt Business Week deze week. Met de nieuwe kledingketen gaat Gap zich op vrouwen richten van 35 tot 50 jaar. Het segment wordt aangeduid als 'gemiddeld'. Momenteel wordt druk gezocht naar nieuwe managers en ontwerpers van buitenaf om het bedrijf te gaan leiden.

Het is een logische stap voor Gap Inc. om een nieuwe kledingketen te starten. Vooral gezien het aarzelend herstel dat het concern in de afgelopen periode heeft geboekt. Geschat wordt dat het tussen $1 miljard en $2 mld aan extra inkomsten per jaar zou kunnen opleveren als Gap zo'n 200 tot 400 nieuwe verkooppunten opent.

De jonge babyboomer is een interessante doelgroep die getrokken zou worden door zowel vrijetijds - als zakelijke kleding te bieden. Bovendien is zo de kans minimaal dat het nieuwe concept klanten van een van Gap's andere twee ketens afsnoept. Tot het Gap concern behoort onder meer de duurdere fashionketen Banana Republic. Bovendien is de 'jonge babyboomer' een klant die kleding belangrijk vindt. Belangrijker dan de 'oudere babyboomer' die ook veel minder vaak kleren koopt. De nieuwe Gap-keten, waarvan nog geen naam bekend is gemaakt, moet de concurrentie aangaan met Amerikaanse concepten als Talbots en AnnTaylor.

Ondertussen heeft Gap actrice Sarah Jessica Parker en popster Lenny Kravitz aangetrokken om reclame te maken voor het eigen label. Binnenkort start in de Verenigde Saten een uitgebreide campagne waarin voor de twee stijliconen hoofdrollen zijn weggelegd. Gap lanceert zelfs een aparte website - met de sprekende titel 'How do you wear it' - waarin Parker figureert als 'paper doll' die men in verschillende combinaties kan uitdossen.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN