• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Nieuw collectieconcept s.Oliver

Nieuw collectieconcept s.Oliver

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

In het gevecht om de marge heeft het Duitse modemerk s.Oliver een geheel nieuw collectieconcept geïntroduceerd. De zogenaamde margecollectie van s.Oliver bestaat uit items met een levertijd van 6 maanden. Deze lancering staat lijnrecht tegenover de huidige trend die juist een razendsnelle levertijd en toename van het aantal tussen- of flashcollecties dicteert. Volgens s.Oliver, dat in 1975 werd opgericht, komt het merk met dit nieuwe concept juist tegemoet aan de vraag naar hogere marges voor zelfstandige detaillisten. Het label biedt dan ook een calculatiefactor voor de retail die kan oplopen tot 2,7. Deze marge kan bereikt worden doordat s.Oliver met een lange termijn inkoopbeleid in staat is om bij leveranciers betere condities te bedingen. Bij gelijkblijvende prijsniveaus leidt dit tot hogere marges voor klanten.

 

De margecollectie kan goed worden gecombineerd met de korte termijn collecties die s.Oliver standaard biedt. Per label verschijnen er jaarlijks 12 hoofd-collecties aangevuld met flash programma's en Never Out Of Stock artikelen. S.Oliver levert momenteel aan 170 concept stores en 6.000 zelfstandige detaillisten in heel Europa. In de Benelux zijn 120 medewerkers actief.

S.Oliver