NA-KD crowdsourced nieuwe collectie onder fanbase

Waarom zelf bedenken wat consumenten willen, als het ook aan de fans van een merk gevraagd kan worden? Modemerk NA-KD heeft gebruik gemaakt van de fanbase van meer dan twee miljoen consumenten om een nieuwe collectie te ontwerpen. De consumenten zijn namelijk de ontwerpers én de modellen van de nieuwe lijn NA-KD by You, zo meldt het merk in een persbericht.

In de Instagram Stories van NA-KD vroeg het merk naar de voorkeuren voor snits, kleuren, stijlen en namen voor items. Het merk heeft meer dan 2,3 miljoen Instagram-volgers. De antwoorden uit de polls die online werden geplaatst resulteerde in de NA-KD by You collectie. De kleuren zijn vrij sober, maar trends zoals de grote mouwen en pakken komen voor in de collectie. Ook zijn er basics te vinden zoals breisels. Fans konden strijden voor een plek in de campagne van de collectie. In totaal werden tien vrouwen uitgekozen, waaronder een Nederlandse, aldus het persbericht. De collectie lanceert op 17 november op de website van NA-KD.

“Bij NA-KD hebben we onze klant altijd in ons achterhoofd. Voor ons was het daarom logisch om de gemeenschap te betrekken bij het ontwikkelen van producten. Door collecties samen te creëren, krijgen wij een beter idee van wat zij willen en zorgt ervoor dat zij zich meer verbonden voelen met het merk. Het is een win-win,” aldus CEO Jarno Vanhatapio, in het persbericht.

Beeld: Via NA-KD

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN