• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Mulberry zet uitbreiding voort

Mulberry zet uitbreiding voort

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Britse luxegroep Mulberry zet zijn wereldwijde retailexpansie voort. Het bedrijf, bekend om zijn leren tassen, maakte voor de onthulling van de de jaarcijfers 2005/6 bekend dat het verwacht dat het jaarresultaat 'de huidige marktverwachtingen zal overtreffen', ondanks moeilijk retailcondities.

Halverwege het afgelopen jaar realiseerde Mulberry een bruttowinst van £1.7 miljoen (2.43 miljoen euro). Het jaar ervoor bedroeg de bruttowinst £1.95 miljoen. Analisten verwachten echter dat de bruttowinst voor 2005/6, die op 31 maart eindigde, £4.9 miljoen zal bedragen en de omzet £42.53 miljoen. Oorzaak hiervoor zijn de drukke uitbreidingsactiviteiten van het bedrijf.

Het bedrijf heeft enigzins geleden onder het moeizame retailklimaat in het VK. ”De omzet in het VK bleef in de tweede helft groeien, maar langzamer dan ervoor door de moeilijke retailcondities”, zei het bedrijf.

Volges topman Godfrey Davis neemt de vraag naar het merk in het VK en Europa steeds toe. Mulberry richt zich nu echter ook op potentiële groei in de Amerikaanse en Japanse markten. In de VS is het van plan dit jaar middels 90 verkooppunten, waaronder Bergdorf Goodman en Saks Fifth Avenue, te verkopen. In Japan vindt de distributie van Mulberry productenvia Mitsui en Sanki Shoji plaats.

Mulberry