• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • More than trends anders dan anders

More than trends anders dan anders

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het door Euretco Fashion georganiseerde More than Trends was duidelijk anders dan anders. Met deze editie van More than Trends zette Euretco Fashion een duidelijk statement neer. Het modelandschap verandert. Leveranciers ontwikkelen een steeds duidelijkere visie over de wijze waarop zij de consument in de winkel willen benaderen. Ondernemers kunnen hun voordeel doen door samen te werken met leveranciers die een visie hebben die aansluit bij hun winkel en bedrijfsvoering. Samenwerking en het delen van kennis worden steeds belangrijker. Op de vraag 'Euretco wat moet ik met deze dag? ' is in het totaal concept een duidelijk antwoord te zien.

De middag stond in het teken van trendinformatie. Ondernemers konden diverse sessies van leveranciers bijwonen. Bandolera, MAC, State of Art en O´Neill (kids) presenteerden welke trends zij hebben opgepikt en hoe zij de markt, de doelgroep en de seizoenen zien. Truus Dokter presenteerde ´een andere kijk op kleding´. Vooruit kijken en daarop inkopen alleen is niet meer voldoende. Vandaag de dag gaat het verder. Steeds meer consumenten gaan op zoek naar een eigen stijl. Mixen is een trend en wordt steeds belangrijker. Advies van Truus Dokter was dan ook je open te stellen voor het mixen.

De avond stond in het teken van het veranderende modelandschap. Esprit en Gerry Weber vertelden over hun bedrijfsfilosofie en distributiestrategie. Esprit gaf inzicht in de wijze waarop, met een bepaalde winkelruimte als basis, de inkoop, de uitleveringen en het daaruit afgeleide winkelbeeld gepland wordt. Een nauwere samenwerking met ondernemers wordt door beide partijen duidelijk gezocht. In de interactie werd duidelijk dat sommige ondernemers nog niet overtuigd waren van de voordelen van partnership tussen ondernemers en leveranciers. De presentaties prikkelden en gaven een beeld van de veranderende marktverhoudingen. Informatie waarmee iedere ondernemer vanaf morgen het gesprek al dan niet kan zoeken met zijn/haar leveranciers.

Aan het einde van de avond gaf Checkpoint een vooruitblik op de mogelijkheden van RFID voor de modezaak over vijf jaar. Niet alleen met betrekking tot logistiek maar juist ook op de winkelvloer.

Euretco