• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Modefabriek TALKS

Modefabriek TALKS

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more
Fashion

Een nieuw seizoen op Modefabriek betekent heel veel nieuwe collecties bekijken, nieuwe merken ontdekken en nieuwe mensen ontmoeten. Minstens zo belangrijk is alle up-to-date kennis en inspiratie die je er op kunt doen. Wil je echt weten wat er speelt en hoe jij daar professioneel op in kunt spelen, zet dan ook een paar MF TALKS in je planning. Het programma is gespecialiseerd en divers. We lichten er alvast een paar uit.


DAVID SHAH _ REACHING FOR UTOPIA

Zet je schrap voor David Shah’s niet te missen Trend Talk over hoe te navigeren in de ‘perfect storm’ waar onze industrie zich in bevindt. Wat zijn de oorzaken van alle opschudding en wat zijn de escape routes om aan een dystopie te ontkomen? Wat dacht je van: een fun strategie, de kunst van het shoppen zonder te kopen, omni-cultuur, grenzeloos leven en retailing, URL versus IRL, een protestmerk worden en de betekenis van ‘fluxury’? Dit en nog veel meer zal forecaster David Shah in zijn gebruikelijke rollercoaster van inspiratie voorbeelden en uitdagende theorieën haarfijn uiteenzetten!

PANEL TALK _ SUSTAINABLE FASHION EXPERTS ON TRANSPARENCY

De toenemende vraag van modeconsumenten om transparantie over herkomst en productie is een belangrijke aanjager voor meer duurzame oplossingen en praktijken in onze branche. Alleen met eerlijke informatie win je vertrouwen. Holly Syrett van de Sustainable Apparel Coalition praat hierover met drie deskundige gasten: Karin Brinck, Sustainability Manager bij Arket/H&M; Chanel Trapman, eigenaar van Mumster Productions en co-founder van The Impact Shop in Amsterdam en Caroline Holme, de EU Director van het wereldwijde marktonderzoeks- en consultancybureau GlobeScan.

INTERVIEW MET CHANTAL JANZEN OVER HAAR 360° MEDIA BRAND

De Nederlandse actrice, musical vedette en presentatrice Chantal Janzen heeft haar eigen media brand &C opgebouwd om vrouwen te inspireren en talent te promoten (waarvan sommigen via haar ‘&C Talent Foundation’ aanwezig zijn op Modefabriek). Naast die klinkende carrière runt ze een magazine, een app, een website met webshop, haar eigen TV programma’s en events, en haar meest recente uitbreiding, een winkel met cofee corner in de Amsterdamse Pijp. Hoe ze dat doet en waarom komt ze persoonlijk vertellen op Modefabriek.

Er staan nog veel meer grote namen en goede verhalen op het Talks programma: Kings of Indigo founder Tony Tonnaer en Baskèts founder Daan de Greef bijvoorbeeld, de ‘dazzling inspiration tour’ van Ronny de Vylder, of vraag de jonge Belgische designer Sebnem Gunay hoe zij het voor elkaar krijgt dat Gigi en Bella Hadid haar designs op Instagram rocken (bij de panel talk over online community building op Maandag). Het programma staat online dus plan je favoriete Talks nu alvast in!

Experts en workshops

Zoek je liever 1-op-1 advies, bijvoorbeeld over hoe je meer uit je business kunt halen met de laatste online tools en skills, over jouw visuele identiteit of over influencer marketing, loop dan ook even langs de EXPERT area. Hier staan maar liefst tien specialisten voor je klaar, om met je mee te denken en je tailor made te adviseren, helemaal gratis en wanneer het jou uitkomt. Ook voor young professionals biedt Modefabriek veel om wijzer van te worden, zoals de Work-It Workshops over je CV, portfolio en personal brand in samenwerking met fashion recruiters HTNK.

Lees meer over het uitgebreide Learn-programma op modefabriek.nl > VISIT > PROGRAM.

Modefabriek
Partner Content
TALKS
Trade Event
Trade show