• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Mode in de media: 5x krantenkoppen van week 8

Mode in de media: 5x krantenkoppen van week 8

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Fashion

FashionUnited selecteert een aantal lezenswaardige artikelen uit de landelijke dagbladen en media. De belangrijkste krantenkoppen van week 8 2019.

Sneakers uit couturekringen

Interview - Ontwerper Ronald van der Kemp (54) klopte aan bij Guillaume Philibert (29) van Filling Pieces nadat hij in New York rijen voor de deur zag bij kledingwinkel Kith voor zijn sneakers. "Zo cool." Voor zijn couturecollecties werkt Van der Kemp uitsluitend met materialen die hij niet nieuw hoeft te laten maken. Daarnaast gaat hij graag samenwerkingen aan met andere merken, waarbij hij gretig de archieven induikt op zoek naar interessante overgebleven materialen.

Lees meer: Fiona Hering / Het Parool (ook te lezen via Blendle.nl), 17 februari 2019

Luxe merken doen het goed, ook (of juist) bij jongeren

Een stralende, zwarte Dior-tas van 3700 euro of een simpel wit Armani-shirt voor zes tientjes. Toeristen en ook twintigers geven steeds meer geld uit aan dure merken als, Gucci, Yves Saint Laurent en Dior. Het is te zien in de P.C. Hooftstraat, de dure Amsterdamse winkelstraat, en het valt ook op te maken uit jaarcijfers.

Lees meer: Clarissa Liesdek / Trouw, 18 februari 2019

Hoed op, hoed af Waarom draagt niemand nog een hoed?

Achtergrond - Waar is het degelijke hoofddeksel gebleven? Daar bestaan nogal wat theorieën over. Eentje zegt dat de ondergang van de hoed te maken heeft met de opmars van de auto. Het verband is eigenlijk eenvoudig: hoeden zijn van oudsher bedoeld ter bescherming tegen slecht weer. Als je een auto hebt, hoef je minder buiten te lopen. Dus valt een deel van het nut van de hoed weg. In de tijdlijn klopt het wel: toen de auto na de Tweede Wereldoorlog echt gemeengoed werd, verdween de hoed uit beeld. Dan is er ook nog de mogelijkheid dat het allemaal de schuld is van John F. Kennedy.

Lees meer: Mark Traa / Quest Historie via Blendle.nl / 14 februari 2019

Sébastien Jondeau, sidekick van Karl Lagerfeld: 'Karl is als een vader voor mij'

Profiel - Op haast elke foto van modeontwerper Karl Lagerfeld staat hij ook. Ergens op de achtergrond: een knappe veertiger met kort bruin haar, een gebeiteld gezicht, brede torso en spleetje tussen de voortanden. Het is Sébastien Jondeau (43), Karls bodyguard, persoonlijk assistent en chauffeur. Zeg maar allround rechterhand, al meer dan twintig jaar. Het maakt van Jondeau Lagerfelds bekendste sidekick. Op Choupette na dan, zijn langharige Birmaanse kat die vier fulltimeverzorgsters zou hebben. Het beestje heeft 116.000 volgers op Instagram, een eigen boek en merchandising.

Note: Dit artikel werd vorige week gepubliceerd, maar opgenomen in dit lijstje vanwege het overlijden van Karl Lagerfeld.

Lees meer: Iris De Feijter / Knackweekend.be (plus), 12 februari 2019

Altijd up-to-date zijn over de laatste ontwikkelingen in de modeindustrie? Meldt u hier aan voor de FashionUnited nieuwsbrief!

Foto: PATRICK KOVARIK / AFP

Mode in de Media
week 8