• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Mode in de media: 5x krantenkoppen van week 7

Mode in de media: 5x krantenkoppen van week 7

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Fashion

FashionUnited selecteert een aantal lezenswaardige artikelen uit de landelijke dagbladen en media. De belangrijkste krantenkoppen van week 7 2019.

Vaste klant is koning

Interviews - Samen sushi eten en dutjes doen. Elke week de nieuwe arrivals checken. Of al dertig jaar trouw zijn aan elkaar. Drie superklanten vertellen over hun favoriete winkel. Theo Timmermans over luxe mannenmodezaak Mercken in Antwerpen, Philippe Everaert over de Gentse boetiek .Nu en Christ'l de Jonge over Stijl in Brussel.

Lees meer: Thijs Demeulemeester, Knack Weekend Black, ook te lezen via Blendle.nl, 13 februari 2019

Robo Mode

Achtergrond - Een van de oudste industrieën ter wereld – de mode, ja – moet er nu ook aan geloven: robotisering. Robert Babuska, professor cognitieve robotica aan de TU Delft, zegt dat de technologie om robots met stoffen te laten omgaan nog in de kinderschoenen staat. “Dat er in andere industrieën al veel robots gebruikt worden en dat je dat makkelijk kunt vertalen naar de kledingindustrie is een verkeerde aanname. Robots zijn goed met harde materialen als plastic en staal, dat zie je bijvoorbeeld in de auto-industrie. Maar stoffen als katoen en zijde zijn licht, ze bewegen, ze kreuken. Dat maakt het een uitdaging: robots kunnen een lapje stof niet eens oppakken, daarvoor moet je de stof eerst verzwaren.”

Lees meer: Susan Sjouwerman / Elle België (via Blendle.nl), 12 februari 2019

Het roer om: van goedbetaalde salesbaan naar eigen herenmodezaak

Ondernemen - Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Peter van Leeuwen (53) komt uit een echte ondernemersfamilie: zijn ouders hadden een tabakszaak, zijn grootouders een groentezaak en slagerij. Ook Van Leeuwen is nu eigen baas.In de Rivierenbuurt in Amsterdam heeft hij sinds twee jaar zijn eigen herenkledingwinkel, The Lion Club.Zijn winkel hangt vol met 'betaalbare mode', beschrijft Van Leeuwen. Veel Deense merken als Selected Homme en spijkerbroeken van Lee en het Nederlandse Kings of Indigo. "

Lees meer: Frederique Dormaar / Rtl Z, 11 februari 2019

Vlaamse tiener scoort met replica’s van hautecouturemerken: "Prinsessenkleed? Mijn Barbie draagt liever Prada & Dior"

Interview - Over een kleine maand wordt Barbie 60, maar uitbollen richting pensioen is niet aan haar besteed. Integendeel: ze timmert aan een comeback, daarbij geholpen door Instagram-knutselaars die de pop van onder het stof halen en modieuze outfits aanmeten. De Vlaamse Caroline Helsen (17) is daar zo goed in dat ze is opgemerkt door Vogue.

Lees meer: Ingrid De Vos / HLN.be, 13 februari 2019

Erwin Blumenfeld: de vader van de iconische modefoto

Erwin Blumenfeld was de invloedrijkste en best betaalde modefotograaf van zijn tijd. Foam toont kleurenfoto's die hij in de jaren veertig en vijftig maakte voor tijdschriften in New York.

Lees meer: 'Erwin Blumenfeld: de vader van de iconische modefoto’ van Peter van Brummelen / Het Parool / 14 februari 2019

Altijd up-to-date zijn over de laatste ontwikkelingen in de modeindustrie? Meldt u hier aan voor de FashionUnited nieuwsbrief!

Foto: "Rage of Color", Look, October 15th, 1958. Credit: The Estate of Erwin Blumenfeld.

Mode in de Media
week 7