• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Mode in de media: 5x krantenkoppen van week 6

Mode in de media: 5x krantenkoppen van week 6

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

FashionUnited selecteert een aantal lezenswaardige artikelen uit de landelijke dagbladen en media. De belangrijkste krantenkoppen van week 6 2019.

Hoe de schoenenwinkel de concurrentie aangaat met de onlinegiganten

Achtergrond - Hoe overleeft een schoenenwinkel naast online giganten? Een eigen webwinkel is duur en moeilijk vindbaar voor zoekmachines en klanten. Een groep winkeliers begon daarom samen een landelijke webshop. En dat werkt. Fratelli Shoes is een van de partijen die een graantje meepikken van de almaar groeiende onlineverkopen. Eigenaar Sjef van Stratum verkoopt zijn schoenen namelijk niet alleen in een fysieke winkel in Deurne, maar ook via webwinkel Topshoe.

Lees meer: Elisa Hermanides, Trouw, 5 februari 2019

Fotograaf Erwin Olaf blikt terug: 'Ik heb met een gouden rand geleefd'

Interview (long read) - Chroniqueur en fantast, stormram en gevoelsmens, provocateur en estheticus: Erwin Olaf heeft vele gezichten. Hij is veranderd, zegt de Nederlandse topfotograaf aan de vooravond van zijn zestigste verjaardagsfeest. Alhoewel: 'Zonder verontwaardiging vind ik er geen reet aan.' Dat hij zich de voorbije jaren ontpopte tot huisfotograaf van de Nederlandse koninklijke familie was een teken aan de wand. Deze maand volgt een dubbelexpo van zijn vrij werk in Den Haag, deze zomer een tentoonstelling in het Rijksmuseum, dat sinds kort ook over zijn kerncollectie waakt.

Lees meer: Wim Denolf / KnackWeekend.be (plus), 5 februari 2019

Patroonmaker Hansje Oerlemans weet niet van ophouden

Boeiende gesprekken - Patroonmaker Hansje Oerlemans (72) werkte voor grote couturiers als Edgar Vos en Frank Govers, nu nog voor David Laport, en ze geeft dagelijks naailes. Ze liet zich niet kisten toen vijf jaar geleden vuurwerk haar huis verwoestte.

Hansje Oerlemans opent de voordeur van haar eenkamerwoning en naaiatelier op de Admiraal de Ruijterweg, waar ze ontwerpen van bekende ontwerpers als Edgar Vos en Frank Govers en kostuums voor Annie M.G. Schmidt-musicals in elkaar zette.

Lees meer: Els Quaegebeur / Het Parool, 3 februari 2019

Chouchou Céline

Op het defilé van Alexandre Vauthier of bij Armani Privé: ­fotografen verdrongen zich ­vorige week tijdens de haute-coutureweek in Parijs om Céline Dion op beeld vast te leggen. Hier en daar werd gefluisterd dat ze heel mager was geworden, maar luider dan die geruchten klonk de vaststelling dat de zangeres een geloofwaardig stijlicoon is. Het geheime wapen van ­Céline Dion is haar stilist Law Roach.

Lees meer: Cathérine De Kock / De Standaard (plus), ook te lezen via Blendle.nl, 4 februari 2019

Steeds meer internetwinkels zien toekomst in de fysieke winkels

Video - "De hulp voor de winkelstraat komt uit uit onverwachte hoek. Steeds meer internetwinkels zien toekomst in de fysieke winkels. Ze komen erachter dat alleen online verkopen toch niet ideaal is. Daar hoort een ouderwetse, stenen winkel bij," aldus RTL Z.
Bekijk de video van RTL Z, met aan het woord: Martine van der Steen van Lincherie en retailonderzoeker Hans van Tellingen.

De video vindt u aan het eind van het artikel l ‘Webshop beginnen? 'De eerste jaren draai je verlies' van Claartje Vogel / RTL Z / 5 februari 2019

Altijd up-to-date zijn over de laatste ontwikkelingen in de modeindustrie? Meldt u hier aan voor de FashionUnited nieuwsbrief!

Foto: Alexandra Maria via Pexels

Mode in de Media
week 6