Mode in de media: 5x krantenkoppen van week 52

FashionUnited selecteert een aantal lezenswaardige artikelen uit de landelijke dagbladen en media. De belangrijkste krantenkoppen van week 52 2018.

Tshepo Mohlala: Zuid-Afrika's predikant van de denim

Interview - Tshepo Mohlala, opgegroeid in een krottenwijk, is de eerste zwarte, Zuid-Afrikaanse ontwerper met een succesvol luxe denimlabel. In Amsterdam krijgt hij een stoomcursus om zijn merk naar hoger niveau te tillen.

Lees meer: Het Parool / Fiona Hering, 26 december 2018

Gerelateerd van Het Parool, van Jesse Beentjes. Uit de krant van 22 december 2018: Yaroslav Glazunov (29) - Met een laptop de modewereld te lijf

De Bijenkorf: “Geef je shoppers het gevoel dat ze verwend worden”

CEO Interview - Gevraagd naar wat dan wel zijn beste idee is geweest als CEO, hoeft Giovanni Colauto niet lang na te denken: “Ik heb besloten om het budget voor training en opleiding elk jaar met één miljoen euro te verhogen. Als je niet in je mensen investeert, blijft het bedrijf toch een lege huls. Functies worden hier voor 80 procent door interne mensen ingevuld. Onze creatief directeur begon als manager winkeldesign, werd dan hoofd van het bouwteam, leidde dan 'visual merchandising'. Onze CFO begon als controller en is hier al veertien jaar. ‘Maak het maar waar’, dat is onze insteek. Retail is een mensenbusiness.”

Lees meer: RetailDetail.be, 26 december 2018

CEO Bel&Bo: 'De strijd om de laagste prijs win je niet meer'

CEO Interview - Jarenlang opende de West-Vlaamse ondernemer Michel Delfosse (60) elk jaar vijf winkels van zijn kledingketen Bel&Bo. Maar die tijd is voorbij sinds e-commerce en goedkope concurrentie roet in het eten gooiden. “Ik hoop dat we ons aantal winkels in de komende jaren stabiel kunnen houden. We gaan wellicht twee tot drie winkels sluiten, maar denken er ook aan ergens anders twee nieuwe te openen.”

Lees meer: De Tijd / Lotte Philipsen, 27 december 2018

Mode van morgen: de duurzame mode-vernieuwers van 2018

Lijstje - Enkele modepioniers zorgden het voorbije jaar voor boeiende, duurzame projecten. Van fair fashion evenementen tot nieuwe ethische merken, online tools en een hoopvolle charter: dit zijn de innovaties om trots op te zijn.

Lees meer: Lotte Philipsen / KnackWeekend.be, 26 december 2018

'Unbounded retail' moet de nieuwe trend worden in 2019

Net zoals in China moet 'unbounded retail' de nieuwe trend worden in de Nederlandse retail. Dat zegt Kitty Koelemeijer, hoogleraar marketing aan de Nyenrode Business Universiteit. Verder ziet Koelemeijer nog meer trends voor het komende jaar: spraakherkenning en image search.

Luister bij BNR | ‘Omnichannel raakt uit’ (audio, 6 minuten)

Beeld: Unsplash

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN