Mode in de media: 5x krantenkoppen van week 4

FashionUnited selecteert een aantal lezenswaardige artikelen uit de landelijke dagbladen en media. De belangrijkste krantenkoppen van week 4 2019.

Dopamine dressing: kan kleurrijke kleding je echt gelukkiger maken?

Klopt het dat een kleurrijk kledingstuk invloed heeft op je humeur? “Kleurrijke kledij heeft een grote invloed. Kies je voor een felle kleur, dan geef je een signaal naar andere mensen. Zo blijkt uit onderzoek dat mannen vrouwen in een rode jurk aantrekkelijker vinden dan diezelfde vrouwen in een jurk met een andere kleur. Wie een outfit in een felle kleur draagt, straalt zelfverzekerdheid uit. Felle kleuren zijn immers voor de durvers. Ze fungeren ook vaak als ‘conversation starters’, en kunnen zo het ijs breken,” legt trendwatcher en kleurexpert Hilde Francq van trendstudio Francq Colors uit.

Lees meer: Timon van Mechelen, HLN - Het Laatste Nieuws, 22 januari 2019

Google, Zalando, Disney, Rumag en V&D op de Webwinkel Vakdagen

Reportage - Tijdens de eerste dag van de Webwinkel Vakdagen 2019 betraden diverse grote namen het keynote-podium. Twinkle was erbij en deelt de stellingen, strategieën en adviezen van Google, Zalando, Disney, Rumag en V&D.

Lees meer: Bernadette van den Hooven / Twinkle, 23 januari 2019

Vluchtelingen lopen en slapen in ‘sheltersuit’ van Nederlandse modeontwerper

Verslaggeverscolumn - Een kleine daad van naastenliefde kan soms indrukwekkend uit de hand lopen. Dat overkwam modeontwerper Bas Timmer uit Enschede. Vijf jaar geleden bedacht, ontwierp en maakte hij de ‘sheltersuit’, een warme winterjas annex slaapzak voor daklozen, die hij op straat uitdeelde. Bij de water- en winddichte jas hoort een rugzak waarin een halve slaapzak zit, die onder aan de jas kan worden vastgeritst. De modeman vond het onverdraaglijk dat in Nederland mensen op straat kunnen dood vriezen, zoals de vader van een van zijn beste vrienden.

Lees meer: Marjon Bolwijn / De Volkskrant, 25 januari 2019

Uit het FashionUnited archief (2015): Sheltersuit gaat de grens over

In Milaan en Parijs woedt de strijd om de mannenmode

Reportage - De mannenmodeshows voor komende winter staan in het teken van strijd: tussen formeel en casual, beroemd en nog beroemder, Milaan en Parijs. En het publiek maar dubben: applaus geven of instagrammen?

Lees meer: Gert Jonkers / De Volkskrant, 22 januari 2019

Deze 3 tieners begonnen een modemerk

Follow up nieuws - Modeontwerper Serkan Karacaer kan alleen aan het einde van de middag afspreken voor een interview. De vierdeklasser van het Huygens College heeft tot vier uur les: vandaag vooral over btw. "Best saai, maar ik doe vmbo-t met de richting economie en ondernemen, dus het hoort erbij." Karacaer wilde toen hij klein was het liefst al zijn eigen truien ontwerpen. In ­februari 2018 schreef hij zich in bij de Kamer van Koophandel. Zijn eerste collectie bestaat uit eenvoudige truien en T-shirts in het rood, wit of zwart. Allemaal met 'Kanstairs' op de voorkant.

Lees meer: Joanna van Gool, Het Parool (plus), 21 januari 2019

Altijd up-to-date zijn over de laatste ontwikkelingen in de modeindustrie? Meldt u hier aan voor de FashionUnited nieuwsbrief!

Foto’s: Valentino Couture lente/zomer 2018 © Catwalkpictures.com

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN