• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Mode in de media: 5x krantenkoppen van week 2

Mode in de media: 5x krantenkoppen van week 2

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Fashion

FashionUnited selecteert een aantal lezenswaardige artikelen uit de landelijke dagbladen en media. De belangrijkste krantenkoppen van week 2 2019.

Glenn Martens is eregast op Pitti Uomo: 'Ik wil geen leger van allemaal dezelfde mensen creëren'

Verslag - Y/Project, het in Parijs gevestigde label van de Belgische ontwerper Glenn Martens, is deze week de eregast van Pitti Uomo, sinds dertig jaar 's werelds belangrijkste afspraak voor mannenmode. De show van woensdagavond markeert een moment. Y/Project telt nu echt mee. “Pitti is het mooiste platform voor mannenmode dat er is,” zei de 34-jarige Martens enkele uren voor de show.

Lees meer: Jesse Brouns / KnackWeekend.be (plus), 10 januari 2019

Claes Iversen: van Máxima naar een lijn met poefjes

Interview - Couturier Claes Iversen (41) en zijn team zijn begonnen aan de jaarlijkse couturecollectie: dat betekent een maand keihard werken. Daarnaast maakte hij wandkleden voor Hotel Mercier, en daar ook maar meteen schilderijen bij. Vijftig stuks, in drie dagen. Sommige gingen nat aan de muur.

Lees meer: Het Parool / Fiona Hering, 6 januari 2019

Gerelateerd uit het FashionUnited archief (februari 2018):

De Redding van het warenhuis Service in tijden van Amazon

Achtergrond - Handig is het, zo’n warenhuis waar je alles, van mode tot boeken, onder één dak vindt. Maar wie trotseert de drukte nog als één muisklik volstaat om te shoppen? Binnenkort opent in Luik het eerste Europese distributiecentrum van Chinese internetreus Alibaba. Betekent dat het einde van de grote warenhuizen?

Lees meer: KnackWeekend.be (plus) (ook te lezen via Blendle), 9 januari 2019

Gerelateerd uit het FashionUnited archief:

Made by Oranges: van Hengelose stoffenzaak tot succesvol zelfmaakmodeblad

Interview - Lang geleden had Henriëtte Spijkerman stoffenzaken in Hengelo en Borne. Nu runt ze samen met zakenpartner Martijn Diepeveen een succesvolle webshop en geeft ze twee zelfmaakmodebladen uit. Made by Oranges is een goed draaiende onderneming met een internationale klantenkring. Inmiddels hebben ze een totale oplage van 160.000 stuks per jaar, en stapels post gaan per dag de deur uit. „60 procent van onze klanten komt uit West-Europa en de overige 40 procent uit Noord-Amerika, Australië en Nieuw-Zeeland”, vertelt Diepeveen.

Lees meer: AD / Anita Dunnewijk, 8 januari 2019

Winkelketen Sears wordt slachtoffer van eigen innovatie

Nieuwsanalyse long read - De verwachting leeft dat Sears snel de volgende stap zet en bij de rechter in New York de liquidatie aanvraagt. Als Sears ten onder gaat, valt meteen het grootste slachtoffer in de retailwereld door onlineconcurrentie en veranderingen in het koopgedrag bij consumenten. Het 126 jaar oude Amerikaanse icoon was ooit het grootste winkelbedrijf ter wereld.

Lees meer: Daan Ballegeer / De Tijd, 9 januari 2019

En als bonus: Mode: in Albert Heijn-jasje of KFC-polo naar school

Trend - Werkkleding gaat bij scholieren door voor stijlvol. Ze gaan erin naar school en naar feesten. 'Ik wil nog een KFC-polo, die rode kleur vind ik genieten.'

Lees meer: Het Parool / Joanne van Gool, 7 januari 2019

Foto: Y/Project AW19 Menswear door Giovanni Giannoni

Mode in de Media
week 2