• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Mode in de media: 5x krantenkoppen van week 1 2019

Mode in de media: 5x krantenkoppen van week 1 2019

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more
Fashion

FashionUnited selecteert een aantal lezenswaardige artikelen uit de landelijke dagbladen en media. De belangrijkste krantenkoppen van week 1 2019.

Hoe de Minervahaven het hart van de mode-industrie werd

Achtergrond - Eerst werden er boomstammen aangevoerd, nu is de Minervahaven, 130 meter breed en 500 meter lang, het hart van de Amsterdamse mode-industrie. 'Het tropisch hout gaat nu naar fotoshoots.'

Lees meer: Het Parool / Lex Boon, 1 januari 2019

Modeontwerper Ronald van der Kemp legt uit waarom hij niet van perfecte kleding houdt

Interview - “Ik wil mooie kleren maken, stukken op zich. Wat mij inspireert zijn oude couturestuks die ik soms tegenkom in vintagewinkels. Van Saint Laurent, Valentino of Ungaro. Die zo mooi zijn gemaakt, dat je voelt: hier hebben mensenhanden aan gewerkt,” Ronald van der Kemp.

Lees meer: Emma Curvers / Elle.com, 31 december 2018

Column: Deze drie trends hebben 2019 en nog lang daarna impact

Opinie - ‘Hoe onbeholpen ze vooralsnog ook functioneren, Google Assistant, Siri, Alexa, Alibaba's AliGenie en andere personal assistants leren van elke zin die wordt uitgesproken, in welke taal dan ook. Het duurt niet lang meer voor voice een belangrijke rol heeft bij zoeken, advies vragen en krijgen, kopen, betalen en nog veel meer.’

Lees meer: RTL Z / Column Kitty Koelemeijer, hoogleraar Marketing & Retailing aan Nyenrode Business Universiteit, 2 januari 2019

Herlancering Supertrash aanstaande, financiers nog altijd mysterieus

Nieuws - Het door Olcay Gulsen bekendgemaakte modemerk Supertrash, dat vorig jaar failliet ging, wordt op 20 januari nieuw leven ingeblazen. Maar nog altijd is onduidelijk wie de herstart betaalt. Zelfs het nieuwe boegbeeld Micha Noot, die zichzelf ‘ de mannelijke Olcay’ noemt, zegt het niet te weten, ‘al ben ik wel aan het graven hoor’.

Lees meer: Paul van Riessen / Quote.nl, 4 januari 2019

2018: het jaar van de Tripls S-sneaker

Jaaroverzicht - 2018 was het jaar van Balenciaga's Triple S, rouwen om het verdwenen accent aigu van Celine en het succes van modellen Adut Akech en Anok Yai. Maar ook het jaar waarin Kim Kardashian in ondergoed de verkoopcijfers van Calvin Klein amper deed stijgen.

Lees meer: Het Parool / Fiona Hering, 30 december 2018

En als bonus: Retour Rumoer: dit gebeurt er met de pakjes die jij 'gratis' terugstuurt

Interactieve special - Zo veel kost jouw ‘gratis’ retour. Pakjes bestellen, inpakken, opsturen, uitpakken, weer inpakken, weer terugsturen en dan weer terug de winkel in. Dat klinkt niet als het meest efficiënte proces op aarde. En dat is het dan ook niet.

Lees meer: NOS / Redactie: Roel van Niekerk, Leen Kraniotis, Melvin Captein, 14 december 2018

Portretfoto Ronald van der Kemp. Credit: Sophie Coreynen

Mode in de Media
week 1