• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Mode en sport komen samen

Mode en sport komen samen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Er zijn spelers in de eredivisie die op Quick-schoenen voetballen, maar het accent ligt op de sportfashion meldt de sneakerproducent. ,,Er is tegenwoordig weer ruimte voor merken met een mooie historie, kwaliteit en nostalgie. Vooral op de modische markt doet de Quick Nostal Sneakers met zijn design- elementjes van vroeger het goed. Sport en mode zijn naar elkaar toe gekropen,'' zegt van der Vlies, die samen met collega van Trigt de sportschoenen op de markt brengt.

 

Na tien jaar afwezigheid is het Nederlandse sportschoenenmerk Quick terug. Tot diep in de jaren zeventig was Quick een gewild merk voor menig Nederlandse topsporter. Toen werd Quick door grote concerns als Adidas, Nike, Puma en Reebok vervangen. De sportschoen was een marketingartikel geworden.

De ondernemers merken dat er nu weer vraag is: "Als we in Japan of Italië de schoen promoten met folders uit de jaren vijftig en vertellen dat het een merk uit 1905 is, stimuleert dat de belangstelling. Daar is men in de markt heel gevoelig voor.''

Als functionele sportschoen staat de vernieuwde sportschoen nog in de schaduw van de modieuze schoen. ,,Paul Bosvelt en Rody Turpijn voetballen er nu op. We zijn nu bezig met een serieuze collectie, maar eerst willen we nog wat meer spelers en clubs strikken die op Quick gaan spelen", zegt van der Vlies deze week in het Rotterdams Dagblad.

"Als klein bedrijf zijn we tevreden. Het heeft geen zin om overhaast de markt te willen veroveren." Op vijfenveertig plaatsen is de schoen inmiddels te koop voor prijzen die variëren van 80 tot 130 euro.

Quick