• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • "Metroseksueel"

"Metroseksueel"

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De eerste klap is een daalder waard. De openingsdag van de 49e Bodyfashion Tradefair op zondag 15 februari in Nieuwegein heeft van de drie vakbeursdagen verreweg de meeste bezoekers getroffen, zegt de woordvoerster voor de pers. De officiële cijfers zijn bij het schrijven dezes nog niet bekend. Maar vele geïnteresseerden zijn over de drempel gekomen en hebben zich op de twee verdiepingen tellende vakbeursvloeren gebogen over de laatste mode op gebied van body-, swim- en underwear.

Deze voorjaarseditie is het deelnemersaantal gestegen met 5,5 procent ten opzichte van voorjaar 2003. Van alle 120 standhouders kwamen er achttien uit het buitenland, waaronder België, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië en Denemarken. Samen waren zijn goed voor een aanbod van 320 merken, waarvan 25 nieuw.

Liliane Troukens, van Cibelti Mode, durft het aan in deze als moeilijke tijden omschreven periode als nieuwkomer op de beurs met maar liefst negen nieuwe merken te komen. "Ik heb op zondag al meer geschreven dan ik had verwacht over alle drie dagen te doen,"zegt de Belgische eigenares uit Dworp. De Belgische heeft vooral Italiaanse merken en dan heel uiteenlopend van stijl. Bewegend in het topsegment is daar de zeer vrouwelijke en tegelijkertijd subtiel sexy Christina Iaia. Deze voormalig styliste van La Perla heeft sinds drie jaar haar eigen label. De winterkleuren 2004-05 van Christina Iaia zijn vooral uni-kleuren in zwart, grijs, nachtblauw en wit. De tops en bottems zijn heel goed uit te wisselen omdat de mooi opengewerkte embroiderie de rode draad is in de collectie.

Een andere opvallende collectie bij deze aanbieder is de voornamelijk uit leer bestaande Mystery. Deze pakjes zijn van soepel leer en bestaan naast beha's, torseletjes, korsetje en slipjes ook uit rokjes en jasjes. Ideaal om te combineren, want het soepele leer zal het niet alleen goed doen in de beslotenheid van de slaapkamer, maar de dansvloer is ook een prima plek.

Dress Code en After Eden behoren tot hetzelfde moederbedrijf Elbrina Foundations, en bieden tijdens deze vakbeurs volop de zomercollectie. Op het laatste moment inspringen op de laatste mode op de markt is hier daarom mogelijk. Dress Code biedt vooral de heel jonge doelgroep een setje naar eigen smaak. Fluorkleuren overheersen en de uitstraling is speels en sportief , maar anderen zijn ook een tikje romantisch. After Eden biedt de vrouw vanaf 25 jaar een uitgebreid pallet aan ondermode. De collectie bestaat uit vier hoofdgroepen en elke groep kent een nieuwe onderverdeling vernoemd naar emoties, zoal Romantic, Extra Vagant, Daring en Tempting. De wintercollectie zal vanaf juli/augustus te zien zijn.

'Metroseksueel' Mannen zijn behoudend, jammer genoeg. Want er is zoveel leuk ondergoed waardoor vrouwen alleen maar meer de neiging krijgen hun man uit zijn jeans te pellen. En de nieuwe man gaat binnenkort om, een nieuwe term circuleert al 'metroseksueel'. De man uit de grote stad, de metropool, is de schaamte voorbij, modisch ondergoed is niet langer voorbehouden aan de hippe homo. Het Spaanse Punto Blanco speelt goed in op deze vraag. Seamless underwear, nauwsluitend ondergoed, ook in skinkleuren, onzichtbaar dus, voor zo meteen onder de hippe linnen pantalon. Een heel fraai setje is de serie met de klinkende naam 'Boogie'. Met graffitiprints, het woord LOVE, het vredesteken en ook gewaagd, met neonkleurtjes in groen én roze. Bedoeld voor echte mannen, dus vooral in shorts met korte pijpjes. De haltertops en t-shirts zijn ook goed te dragen als bovenkleding. Voor de man die een vrouw een belofte durft te doen.

De volgende Bodyfashion Tradefair is van 22 tot en met 24 augustus 2004.

Bodyfashion
bodyfashion trade fair
Ondergoed
Ondermode