• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Merkvoorkeur bij peuters gesignaleerd

Merkvoorkeur bij peuters gesignaleerd

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Fashion

Kinderen hebben op tweejarige leeftijd al voorkeuren voor bepaalde merken en kunnen die ook duidelijk maken aan hun ouders. Na hun derde verjaardag kunnen kinderen zelfs al het imago van een merk, zoals sportief of 'cool', herkennen. Veel tweejarige peuters kennen bijvoorbeeld al het merk McDonalds. De 'M' is bij kinderen vaak de eerste letter die zij kunnen schrijven.

Dit blijkt uit een boekje dat wordt uitgegeven door Sanoma en is bedoeld voor adverteerders en marketeers. In het boekje staan tal van trends en weetjes over 1- tot 15-jarigen. De zogeheten tweens, oftewel kinderen van 9 tot 15 jaar, vormen een steeds belangrijkere leeftijdsgroep. Deze kinderen hebben veel te besteden en veel invloed op 'gezinsbeslissingen'. Van de 13- tot 15-jarigen heeft een kwart bijvoorbeeld inspraak bij de aanschaf van een nieuwe auto, 28% heeft invloed op de aankoop van een nieuwe tv en 51% beslist mee over wat er 's avonds gegeten wordt. In het boekje komen verder onder meer de strategieën aan bod die kinderen hanteren om ouders over te halen. (Bron: Trouw)

imago