• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Meer aandacht voor blauwe knoop

Meer aandacht voor blauwe knoop

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Bij een klein publiek was hij al bekend: de blauwe knoop van Made By, die tot doel heeft om duurzame kleding herkenbaar te maken. Door bekende Nederlanders blauwe knopen te laten aannaaien bij winkelende mensen, wordt dit keurmerk ook bij het grote publiek onder de aandacht gebracht. Directeur Mark Huis in 't Veld van Made By: "Steeds meer merken doen iets met duurzaamheid, maar de consument heeft vaak geen idee welke merken dat zijn. In kleren ontbreekt elke informatie. Ons knoopje zegt iets over de kwaliteit van het productieproces."

Dit voorjaar was het blauwe knoopje al te zien bij een aantal tops uit de collectie van Kuyichi. "Het had een aanlooptijd nodig," verklaart Made By-woordvoerster Caroline van den Berge. "Daarom was het toen nog low profile. Nu hebben veel meer merken zich aangesloten bij het initiatief, dus wordt het tijd om het grote publiek te informeren."

Merken bij welke het blauwe knoopje op een deel van hun collectie is bevestigd zijnM Brace, Alchemist, Imps& Elfs, Intoxica en Rianne de Witte. Kuyichi heeft het knoopje in een groter deel van de collectie opgenomen. Het knoopje bevindt zich in de buurt van het carelabel aan de binnenzijde van de kleding. Made By is een organisatie met als doel de markt voor duurzaam geproduceerde kleding te vergroten. Eind 2004 startte Made By met twee merken: Kuyichi en Imps&Elfs. Inmiddels zijn er zestien merken bij Made By aangesloten, waaronder Bart's, Kidscase en M'Braze.

Aangesloten merken maken zoveel mogelijk gebruik van biologische katoen en werken waar mogelijk samen met fabrieken met goede arbeidsomstandigheden.

MADE-BY