• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Martine Sitbon maakt comeback

Martine Sitbon maakt comeback

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Voormalig Chloé ontwerpster Martine Sitbon maakt haar comeback met een nieuw merk, Rue du Mail. Sitbon moest twee jaar geleden noodgedwongen haar gelijknamige merk, Martine Sitbon, opheffen toen zij in problemen raakte met de Koreaanse aandeelhouder. Met steun van een nieuwe investeerder uit Hong Kong – eigenaar van twee Evisu winkels daar – is Sitbon klaar om de modewereld te herveroveren. Zij heeft Yasuo Umetada, voormalig hoofd Europa van Yohji Yamamoto, aangenomen als voorzitter. Zijn doel is om in het eerste seizoen tussen 60 en 100 retailaccounts te vergaren.

Haar nieuwe merk is vernoemd naar het adres waar Sitbon's nieuwe onderneming gevestigd is. De collectie zelf herinnert aan haar eerdere ontwerpen, zacht en vrouwelijk, maar gecombineerd met een harde rock-chick sensibiliteit. “De kleding communiceert het couturegevoel uit de jaren 60, maar dan donkerder,” zei ze tegen WWD. “Ik wilde dat de kleding een bepaalde mystiek uitstraalde. Dit zijn luxueuze stukken, maar ook modern en niet schreeuwerig. Ik wilde niet dat het overduidelijke merkkleding zou worden. Dat is mijn doelgroep niet.”

Martine Sitbon