Het rapport 'Global Market Review of Children's Wear-Forecasts to 2010' voorspelt in de komende vijf jaar een explosieve groei van de verkoop van kinderkleding. Dit is mede te danken aan het feit dat ouders steeds meer verdienen in groeiende economieën en bereid zijn dit te besteden aan hun kinderen. In 2005 was de markt voor kinderkleding wereldwijd zo'n $28 miljard waard. Als belangrijkste redenen voor de groei van de markt noemt het rapport het ouder worden van de bevolking, waarbij grootouders meer en meer besteden aan de kleinkinderen. Daarnaast draagt de groeiende economie in landen als Rusland en China bij aan de hoge verkoopcijfers. Evenals het feit dat ouders steeds vaker blijven werken en daardoor meer geld hebben te besteden. De toekomst ziet er vooral voor sportmerken rooskleurig uit. Urban kleding en sportkleding wordt steeds populairder bij kinderen, waarbij bekende merken een grote rol spelen. Amerika blijft de grootste markt op het gebied van kinderkleding, waar per inwoner bijna het dubbele wordt besteed aan kinderkleding vergeleken met Europa. Het rapport voorspelt verdere groei waarbij gedurfder gebruik van stoffen en kleuren voorop staat. Ook de West-Europese markt biedt groeipotentieel. Merken worden hier, door de invloed van Amerika, belangrijker. Wel zegt het rapport dat door de groeiende invloed van supermarkten en discount-winkels de markt steeds meer concurrentie zal krijgen. (Bron: Just-style.com)

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN