Manolo Blahnik viert samenwerking Farfetch met exclusieve capsule collectie

Schoenenmerk Manolo Blahnik slaat de handen ineen met etailer Farfetch. De schoenontwerper verkoopt zijn SS17 collectie nu via het platform en ontwierp een exclusief nieuw model voor Farfetch.

De eerste items van het merk die verkrijgbaar zijn via Farfetch, is het nieuwe model ‘Scipios’. Het is geïnspireerd op het welbekende stiletto ontwerp van Blahnik gecombineerd met de stijl van Amerikaans kunstenaar Mark Rothko, bekend om zijn schilderijen met sprekende kleuren. Het model is in vijf verschillende kleuren verkrijgbaar: felroze, lichtroze, zwart, oranje en wit. Een paar is te koop voor 785 euro.

“We zijn verheugd dat we samenwerken met Farfetch vanaf Lente ‘17. Het exclusieve Scipios model lanceert de samenwerking op een perfecte manier, het omvat de essentie van een simpele en toch perfecte Manolo Blahnik en ik ben zeer tevreden dat het onze komst op de dynamische en hedendaagse site markeert,” aldus Kristina Blahnik, CEO bij Manolo Blahnik. Ook Stephanie Horton, CMO bij Farfetch, uit haar vreugde over de samenwerking: “Manolo Blahnik is bekend om de moeiteloze stijl en de uitzonderlijke ambacht. We zijn vereerd om deel uit te maken van de creatie van deze stijl en zijn verblijd om dit one-of-a-kind Manolo Blahnik ontwerp aan te bieden aan onze wereldwijde klanten.”

De twee bedrijven werkten al eerder samen, maar dan op het gebied van e-commerce. Farfetch hielp het bedrijf al met het opzetten van ManoloBlahnik.com, de eerste online uiting van het merk.

Beeld: Website Farfetch

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN