Mango heeft een nieuw expansieplan gepresenteerd. De Spaanse winkelketen gaat filialen openen op grote internationale luchthavens. Begin 2006 gaan de eerste twee winkels open op de luchthavens Madrid-Barajas en Ciudad de Mexico. "Het is slechts de eerste stap," zo meldt het concern. "Hierna komen er winkels op alle grote internationale luchthavens zoals Heathrow, Frankfurt, Schiphol, Fiumincino, JF Kennedy en Charles De Gaulle. Retailen op luchthavens blijkt bijzonder lucratief te kunnen zijn. Zo is van Schiphol bekend dat jaarlijks ruim 40 miljoen passagiers de luchthaven passeren. Ongeveer de helft van hen heeft een boardingpass en moet gemiddeld twee a drie uur op de luchthaven doorbrengen. De helft van deze potentiële klanten bezoekt een winkel en 70 procent van deze groep doet daar een aankoop. In Madrid heeft de nieuwe Mangowinkel een oppervlakte van 230 vierkante meter. Op de Mexicaanse luchthaven beslaat Mango 150 vierkante meter en is daar bovendien gevestigd naast winkels van Bulgari, Gucci, Hugo Boss, Timberland, Cartier en Hermès. Met het interieur van beide winkels blijft men trouw aan de stijl die ook elders wordt gebruikt. Reden dat Mango voor deze twee locaties heeft gekozen is strategisch. "Vanaf Madrid vertrekken de meeste vliegtuigen naar Mexico," aldus Expansie Manager Isak Halfon. "Op deze manier kunnen we gemakkelijk een link leggen met Zuid-Amerika, waar Mango al tien jaar met succes opereert."

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN