• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Man & Woman Fashion Fair: nabeschouwing

Man & Woman Fashion Fair: nabeschouwing

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Man Fashion Fair, de enige Belgische vakbeurs voor mannenmode, zocht net als het Florentijnse Pitti Immagine Uomo uitbreiding in het damessegment om het aanbod te verbreden. Onder de noemer MAN WOMAN Fashion Fair vond de beurs plaats in het spreekwoordelijke Oude Slachthuis aan de Slachthuislaan in Antwerpen. De industriële omgeving gaf een stoer elan aan dit evenement.

De data van MAN WOMAN Fashion Fair waren vastgelegd in nauw overleg met de branche om het verkoopseizoen voor winter 2008/2009 optimaal te ondersteunen.120 labels waren vertegenwoordigd tijdens deze editie, van de introductie van het Belgische 7AM en het Italiaanse Zu+Elements via Matinique en Cottonfield tot de Deense Abelone Wilhelmsen en Dockers. Een duidelijke toename van het aantal exposanten dus, die voor 25% gerealiseerd werd in het herensegment. De organisatie kan per editie tevens rekenen op een stijging van het bezoekersaantal.

De organisatoren hebben eveneens een boeiend randprogramma neergezet; Jan Bussels van Digitopia, trendwatcher Herman Konings, Erik Magnus van Cremaoda, Vincent De Coster van Popai en een panelgesprek van de Mode Unie lichtten allemaal een specifiek aspect van mode en retail toe. Bij het panelgesprek gaven Norbert Kennis (schoenen Torfs), Peter Geeroms (drie damesboetieks Lennik, Ninove en Halle) en Guy Dessers (sportkledij in Tongeren en voorzitter van aankoopgroeppering Garant) evenals Philippe Van Riel (franchisegroep Monique Stam) hun visie op actuele ontwikkelingen in de branche. Herman Konigs zette tijdens MWFF diverse trendthema's helder uiteen met zijn lezing 'De toekomst van retail is niet van gisteren'.

Dat smaakt naar meer en wordt vervolgd!

man fashion fair
Man/Woman