• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Man moeilijk te vangen

Man moeilijk te vangen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De man is niet meer te vangen in hokjes als retro of metro. Uit onderzoek van bureau Leo Burnett onder 2.000 mannen in dertien landen blijkt dat de westerse man over het algemeen niet goed benaderd wordt door marketeers. De hedendaagse westerse man is niet retro of metro, maar heeft een nieuw profiel dat het retro- en metrodenken overstijgt. Geschat wordt dat mannen in 2008 wereldwijd 1,6 miljard euro aan persoonlijke verzorging zullen uitgeven. Ook groeit de invloed van de man op het huishouden. In reclame-uitingen ligt nu nog de nadruk op de licht vrouwelijke metroman, maar 60 procent van de mannen herkent zich daar helemaal niet in. Volgens een woordvoerder van het onderzoeksbureau wil de man zijn macht behouden, zijn familierol handhaven, zijn baan behouden, zichzelf verwennen en aantrekkelijk zijn voor vrouwen. Hij wil zich wel speciaal voelen, maar niet verwijfd. De man is stoer en sexy maar heeft wel humor.

mannen
Menswear