• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Made By op consumentenjacht

Made By op consumentenjacht

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Met een grappige internetgame, radiospots en advertenties in allerlei tijdschriften, probeert fair tradelabel Made By grotere bekendheid te verwerven onder Nederlandse consumenten.

"Als je een willekeurige voorbijganger in de gemiddelde winkelstraat vraagt waar de blauwe knoop voor staat, dan weten ze het vaak niet," zegt Mark Huis in 't Veld, directeur van Made By. In de modebranche zelf is de bekendheid van het label -waarmee kledingmerken kunnen laten zien dat hun kleding geproduceerd is met aandacht voor het milieu en arbeidsomstandigheden- beter op peil, aldus Huis in 't Veld: "Drie jaar na de oprichting hebben meer dan vijfentwintig merken zich bij ons aangesloten."

Tegelijkertijd kijkt het merk over de grenzen. De financiering voor de voorgenomen uitbreiding is rond. Met hulp van een startsubsidie van de EU opent volgend jaar het kantoor in Duitsland, in 2009 volgt de Engelse afdeling en in 2010 is Scandinavië aan de beurt. Ook daar gaat het in de branche goed; de eerste merken uit die landen, respectievelijk Norinta, Eden en Jackpot, hebben zich inmiddels al bij het label aangesloten. Nu de consumenten nog.

 

MADE-BY