• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Maak kennis met digitaal agentschap Splexs op de Modefabriek

Maak kennis met digitaal agentschap Splexs op de Modefabriek

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more
Fashion

Het nieuwe online platform Splexs (Split Export System) verbindt retailers met textielleveranciers in Turkije om samen inkoopvoordeel te behalen. Tijdens de Modefabriek presenteert Splexs zich tevens als digitaal agentschap van diverse Turkse fabrikanten met mooie dames- en herenmerken.

“De wereld is ons speelveld. Daar maken we eigenlijk nog veel te weinig gebruik van”, stelt ondernemer Danny Casimir. In zijn favoriete boek ‘De aarde is plat: ontdekkingsreis door een geglobaliseerde wereld’ schetst Thomas Friedman hoe individuen de mogelijkheid krijgen om op wereldschaal samen te werken en te concurreren. “Door globalisering en technologische vooruitgang is het mogelijk voor bedrijven om wereldwijd omzetstromen te creëren.”

Jongensdroom

Casimir is een zakenman in hart en nieren. Op twaalfjarige leeftijd verhuurde hij zijn vaders Casio-horloge aan klasgenoten en ontdekte zo zijn passie voor het ondernemerschap. Het idee voor inkoopplatform Splexs ontstond drie jaar geleden. Als handelaar in consumentengoederen maakte hij de verbinding tussen Europese bedrijven en fabrikanten uit onder andere Azië. “Ik merkte dat de minimale afname van producten een struikelblok was voor veel kleine bedrijven, daarom ben ik gaan consolideren. Stel dat de minimale afname duizend stuks is, dan probeer ik vijf klanten te vinden die elk tweehonderd stuks willen afnemen. Om dit proces te digitaliseren heb ik een geavanceerd systeem laten bouwen. Van jongs af aan heb ik een liefde voor mode en ik heb gewerkt voor merken als Hugo Boss en Armani. Vandaar mijn keuze om de focus te leggen op de fashionbranche. Na een uitvoerige testperiode gaat het platform deze maand live.”

Digitale agent

Tijdens de Modefabriek vertegenwoordigt Splexs een aantal Turkse fabrikanten met mooie dames- en herenmerken onder de naam United Fashion. Retailers zijn van harte welkom om de veelzijdige collectie te komen bekijken. “Interessant aan dit concept is dat we met verschillende designers samenwerken waardoor we ons niet laten beperken door één stijl”, aldus Casimir. “Als digitale agent brengen we Turkse leveranciers in contact met lokale agenten en retailers wereldwijd. Stel: je bent een agent uit Rusland. Dan kun je je vrijblijvend aanmelden op Splexs, waarna je door ons gescreend wordt. Hierna kun je in contact komen met leveranciers die over een agenturenpakket beschikken. Vervolgens ga je naar alle winkels toe waar je de collectie kunt verkopen. Alle administratieve zaken en omzetten worden automatisch geregistreerd via ons systeem en de agent verdient een commissie op alle verkopen.”

Wereldwijde afzet

Het voordeel van deze werkwijze is dat er geen marktonderzoek hoeft te worden verricht in een onbekend land. De agenten zin immers goed bekend met hun eigen afzetmarkt. Daarnaast hebben zij de vrijheid om zelf hun tijd in te delen, net als het model bij taxidienst Uber. Alle leveranciers worden getoetst op kwaliteit. Hiervoor werkt Splexs nauw samen met de Turkse overheid en het consulaat. “Zo weten we zeker dat we met betrouwbare partijen samenwerken en kunnen retailers en agenten veilig zakendoen met Turkse textielfabrikanten via ons platform.” Casimir kijkt ernaar uit om op de Modefabriek in contact te komen met Nederlandse agenten, maar ook met merken die op zoek zijn naar wereldwijde afzet. Uiteraard staat hij zelf klaar om alle vragen omtrent het nieuwe B2B-inkoopplatform Splexs te beantwoorden. “Mijn missie is om verandering te brengen in de mode-industrie én werkgelegenheid te creëren.”

+31 (0)20-4109498
info@splexs.com
www.splexs.com

Partner Content
splexs