Het Franse luxe-artikelenconcern LVMH heeft haar netto winst over 2001 zien kelderen ten opzichte van 2000. Afgelopen jaar werd een winst behaald van 10 miljoen euro, waar dat in 2000 nog 722 miljoen was. Het bedrijf is hard getroffen door de reis en touristen depressie ten gevolge van de aanvallen in septmember j.l.. LVMH, 's wereld grootste luxe concern, had in 2001 een bruto winst van 1.560 miljoen Euro op een omzet van 12.229 miljoen euro.

Specifiek voor de modebedrijven binnen LVMH steeg de bruto winst 9 procent ten opzichte van 2000, tot 1.274 miljoen euro. Louis Vuitton bleef haar potentie verhogen, de productiecapaciteit en haar marges waren hoger dan ooit. De merken Donna Karan en Fendi zijn nu geintegreerd, en bieden een goed internationaal potentieel.

Over 2002 verwacht LVMH goede resultaten, mede dankzij de productiecapaciteit, de groei van het winkelnetwerk, ontwikkeling van nieuwe producten als footwear, de groei op de Amerikaanse markt, en nieuwe vraag op de Russische en Aziatische markten.

In 2002 zal LVMH zich concentreren op winstgevendheid en cashflow. De verkopen over de eerste twee maanden van 2002 waren bemoedigend, de omzet was 9 procent hoger ten opzichte van vorig jaar, toen er al een stijging was van 13 procent.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN