Luna Rossa breidt uit met horloges
bezig met laden...
Nog net op tijd voor de kwalificatieronde van de America's Cup, breidt Prada zijn Luna Rossa lijn uit middels een licentieovereenkomst met Hublot. Het Zwitserse bedrijf gaat een lijn merkhorloges voor het label produceren en distribueren. De producten van het merk zullen vanaf deze maand online verkrijgbaar zijn op lunarossachallenge.com.
Prada heeft ook een overeenkomst gesloten met reisbureau Alpitour voor Luna Rossa-themareizen naar Valencia in Spanje waar de America's Cup zeilwedstrijden in juli 2007 zullen plaatsvinden. ”We rekenen op ontzettend veel naamsbekendheid,” zei Luna Ross topman Giacomo Ovidi tegen WWD. ”We willen alle categoriën die naast de confectiecollectie voor het merk relevant zijn benadrukken.” Hij zei ook dat de horloges niet uitsluitend voor de zeilsport bedoeld waren. De licentieovereenkomst met Hublot heeft een looptijd van vijf jaar en kan eventueel met nog vijf jaar worden verlengd.
De horloges zullen vanaf oktober wereldwijd verkrijgbaar zijn. Ze zullen onder de merknamen Luna Rossa en Hublot worden verkocht. Prada begon eerder dit jaar met de sponsoring van het sportevenement door een kledinglijn voor Luna Rossa te lanceren. De collectie is vernoemd naar het America's Cup jacht, die onder leiding staat van Prada voorzitter Patrizio Bertelli. Volgens Ovidi is het plan vóór juli 2007 een confectieomzet van 20 miljoen euro te genereren.
De collecties bestaan uit twee confectielijnen: Replica bestaat uit reproducties van de kleding van het zeilteam en vertegenwoordigt 6 procent van de totale omzet. De minder technische lijn Activewear draagt het logo van de Italiaanse Yacht Club. De confectie- en accessoirecollecties worden momenteel in 250 winkels in Italië en in 15 winkels in Spanje verkocht. ”Ik dacht aanvankelijk dat Replica moeilijk verkoopbaar zou zijn,” zei Ovidi. ”Het gaat echter goed met de lijn en het ziet ernaar uit dat jonge mensen zich graag willen vereenzelvigen met hun idolen.” Voorts zei hij dat Luna Rossa 90 miljoen euro investeert om aan de volgende ronde van de America's Cup mee te doen.