Het mode, beauty en lifestyleplatform Belmodo.be stopt. ‘Het model is achterhaald’, vertelt mede-oprichtster en gezicht van de website Tiany Kiriloff de Vlaamse krant de Standaard.

‘Het huidige Belmodo-model is achterhaald. Alles is nu gericht op sociale media. Als je tips voor mode, beauty of reizen zoekt, dan vind je die op Pinterest of Instagram. Er waren grote investeringen nodig om ons online platform toekomstbestendig te maken. En dat was geen optie’, aldus Kiriloff tegenover de Standaard. Kiriloff vertelt de Vlaamse krant dat de lifestylewebsite de druk voelde van de toenemende concurrentie, waardoor advertentiebudgetten steeds meer verdeeld werden over meerdere partijen: ‘De voorbije drie jaar zijn er heel wat influencers bijgekomen, die ook een deel van de koek krijgen.’

Belmodo werd in 2008 opgericht door influencer Tiany Kiriloff (bijna 200k volgers op Instagram), marketeer Angelique Foré en redacteur Michaël Schockaert en moest uitgroeien tot een breed mediabedrijf voor lifestylecontent. In 2014 nam uitgeverij en productiehuis Borgerhoff & Lamberigts een meerderheidsbelang in Belmodo.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN