• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Lief! gaat de grenzen over

Lief! gaat de grenzen over

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Fashion

Babywear en -lifestyle-merk Lief! wil groeien. In eigen land wil het merk binnen ruim vier jaar uitgroeien naar een keten met dertig vestigingen. Momenteel is het merk te koop in Hengelo, Leiden en Brasschaat (België). In maart opent een nieuwe Lief! winkel in Den Bosch. Later dit jaar volgen vestigingen in Arnhem en Alkmaar.

"Lief! heeft de ambitie om binnen enkele jaren te groeien naar een keten met landelijke dekking," vertelt commercieel directeur John van den Herik. "Maar we vinden het belangrijk om dat rustig te doen. Het is te makkelijk om ineens groot te worden." Sinds het merk eind 2005 franchisers begon te werven, liep het aantal aanvragen snel op. Momenteel zijn er duizend aanvragen. "We zijn selectief in de ondernemers en in de locaties die we selecteren om de formule ook op de lange termijn gezond te houden." De winkels zullen voor een gedeelte worden gerund door franchisenemers een ander deel moeten eigen vestigingen worden. Lief! werd in 2005 opgestart door Yvonne Woudstra, meer als hobby dan als serieuze onderneming. "Maar het liep al vrij snel goed. Ook vanuit de detailhandel kwam veel vraag naar de producten." Lief! stelde een lijst op van veertig potentiële dealers, waaronder de Bijenkorf. "Vrijwel allemaal wilden ze met Lief! in zee," aldus Van den Herik. De collectie van Lief! bevat behalve kleding ook lifestyle-artikelen voor baby's en peuters. De verhouding daartussen is ongeveer fifty-fifty. "Volgens ons verandert de kinderkledingmarkt meer en meer in het verkopen van totaalconcepten op het gebied van lifestyle," legt Van den Herik uit. Alles in de Lief!-collectie is gebaseerd op zes basiskleuren: turkoois, fuchsia, rood, oranje, (lime)groen en wit. Het handelsmerk van lief! zijn oer-Hollandse klompjes en Nederlandse teksten. Dat dit concept ook in het buitenland aanslaat is dus verrassend, vindt ook Van den Herik: "De Nederlandse sfeer is misschien weer net even iets anders. Zelfs de shirts met teksten in het Nederlandse verkopen goed. Consumenten in Spanje en Denemarken vinden het juist grappig dat ze niet weten wat 'lief' betekent." Onlangs gingen de eerste showrooms in het buitenland open. Buitenlandse dealers kunnen nu behalve in België ook terecht in showrooms in Barcelona Kopenhagen en het Duitse Neuss. Van 13 tot en met 15 mei neemt het merk deel aan de Toy Fair in Dubai . Deze beurs wordt voornamelijk door retailers en inkopers vanuit het Middenoosten bezocht. Dit najaar staat het merk op de Parijse beurs 'maison et objet'.

Lief!