• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Lee Cooper breidt uit

Lee Cooper breidt uit

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Jeansfabrikant Lee Cooper gaat het aantal winkels fors uitbreiden. In een poging het merk weer trendy te maken, wil Lee Cooper meer grip op de verspreiding van het merk. Om dat te bereiken opent het bedrijf komend jaar conceptstores en outletwinkels. Een forse reclamecampagne moet zorgen voor de rest. Het bedrijf verwacht wereldwijd $500 miljoen aan retailverkoop te verdienen.

Voormalig retail director voor Oost-Europa van Nike, David Maddison is ingeschakeld om de retailactiviteiten in goede banen te leiden. Het bedrijf heeft grote plannen op dat gebied. Lee Cooper is van plan het retailmerk wereldwijd uit te breiden. Het bedrijf begint met het openen van een groot aantal nieuwe winkels in Europa, China en India Eind volgend jaar wil Peter Baker, Head of Retail, zijn uitgegroeid tot een invloedrijke retailer: "Ons doel is dat we in alle retailgebieden vertegenwoordigd zijn." De voorgenomen expansie van het Britse bedrijf begint komende week met de opening van twee outletstores. De eerste in Rosada Nederland, de tweede in het Engelse Portsmouth. Later dit jaar opent er een outletstore in het Franse Roubiax. De outlet stores van Lee Cooper zijn bedoeld om de oude collecties weg te houden bij reguliere retailers, zo hoopt Lee Cooper de nieuwste collecties beter tot hun recht kunnen laten komen. Ook de verkoop van de nieuwe collecties houdt Lee Cooper zoveel mogelijk in eigen hand, door het openen van conceptstores. De eerste twee staan gepland in Zurich en Antwerpen. Ook Londen staat nog op het verlanglijstje. Met Gyro is een nieuw reclamebureau aangetrokken dat tot taak heeft Lee Cooper onder de aandacht te brengen. Dit bureau verzorgde eerder de campagne voor Puma. Gyro wil de Britse 'working class'-identiteit van Lee Cooper benadrukken. Lee Cooper werd opgericht in 1908 en is het oudste jeansmerk van Europa. De kledinglijn is voor 60 procent gericht op heren. De overige 40 procent is bedoeld voor dames. Het merk wordt verkocht in 70 landen in Europa, Azië, Afrika, het Midden-Oosten en Latijns-Amerika en is het op twee na grootste spijkerbroekenmerk in het Verenigd Koninkrijk en het op één na grootste merk in België. In juni vorig jaar werd het bedrijf gekocht door investeringsconsortium Foukona Holdings Limited dat investeert in de groei van het Lee Cooper-merk.

Lee Cooper