Lacoste ruilt zijn krokodillenlogo opnieuw in voor bedreigde diersoorten

Lacoste werkt dit jaar weer samen met de Internationale Unie voor het Behoud van de Natuur (IUBN) en komt met tien nieuwe polo’s met bedreigde diersoorten. Vorig jaar bracht het merk ook samen met IUBN tien limited-edition polo shirts uit. De Save Our Species-campagne maakt deel uit van het driejarig partnerschap tussen beide partijen, zo staat op de website van Lacoste.

Vandaag is het de internationale dag voor biodiversiteit. Daarom staan negen winkels van Lacoste, in grote steden wereldwijd, volledig in teken van de campagne. Elke winkel zet de schijnwerpers op een specifieke diersoort, zo is te lezen in het persbericht.

Diersoorten waar aandacht aan besteed wordt vandaag zijn onder andere: de Iberische lynx (Parijs), de noordelijke breedneuswombat (Tokyo) en de Addax, een antilope uit de Sahara (Berlijn). In totaal komen er 3,520 polo’s in de verkoop, de hoeveelheid shirts staan voor het aantal dieren dat nog over is van de tien diersoorten. Nederlandse Lacoste-winkels doen niet aan de actie mee. De shirts die via de website werden verkocht, zijn uitverkocht, zo meldt een woordvoerder van Lacoste telefonisch aan FashionUnited. In Parijs staan momenteel (eind woensdagmiddag) 200 mensen in de wachtrij om een polo te bemachtigen.

Alle opbrengsten van de shirts gaan naar de IUBN , op de website van Lacoste is er een mogelijkheid om te doneren. IUBN is een internationale samenwerkingsverband dat zich bezighoudt met natuurbehoud en het duurzaam beheer van natuurlijke hulpbronnen.

Beeld: Via Lacoste

Geschreven door Kenza Benjekra

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN