Lace reikt lingerie-awards uit
bezig met laden...
Bodyfashion Magazine Lace heeft de winnaars van de lingerie-awards bekend gemaakt. Het consumenten-lingerieblad organiseerde een enquête waarin het blad op zoek ging naar lingeriebekendheid en -kwaliteit van verschillende merken. De vragen werden ingevuld door 2447 respondenten. Naar aanleiding van de enquête werden uiteindelijk drie awards uitgereikt; die voor pasvorm, design en merkpersoonlijkheid.
Styliste Dyanne Beekman, bekend van televisieprogramma's Looking Good en Passion for Fashion, won de award voor merkpersoonlijkheid, die zij deze week in ontvangst heeft mogen nemen. De award voor beste pasvorm behoorde volgens de lezeressen van Lace toe aan Triumph en de award voor design ging naar Marlies Dekkers. Op gebied van merkbekendheid scoorde de lingerie van Dyanne ook hoog; zij stond samen met merken als Triumph, Marlies Dekkers, Marie Jo en Chantelle in de top. "We hebben de lezeressen niet gestuurd door namen van te voren op te noemen. Zij noemden de namen van merken spontaan op," verduidelijkt uitgever van Lace Axel van 't Hoen de werkwijze. Beekman mocht haar award gisteren in ontvangst nemen voor de lingerie die zij verkoopt bij Livera, en was blij met de prijs: "Wat een eer! In zo'n korte tijd". Sinds najaar 2006 wordt de lingerie van Beekman verkocht bij Livera. De onderkleding van Dyanne kenmerkt zich door soepele stoffen en betaalbaarheid. Axel van 't Hoen reikte de prijs gisteren uit aan Dyanne en vorige week aan Triump. Marlies Dekkers zal haar prijs nog in ontvangst nemen.
"De winnaars kunnen twee dingen constateren," zegt Van 't Hoen. "Ten eerste dat hun merk relatief bekend is en ten tweede wat de consument van het merk vindt." Volgens Van 't Hoen zijn de lingeriemerken blij dat er eindelijk een kwaliteitsonderzoek onder lingeriedraagsters gehouden wordt. "Maar," zegt Van t Hoen, "we pretenderen echt niet at de uitslag van het onderzoek de waarheid is. We willen alleen data op tafel hebben over de psycho-sociale aspecten van het dragen van een bepaald merk." Lace is een consumentenblad dat sinds tweeëneenhalf jaar bestaat en in samenwerking met 2400 lingeriewinkels in vijf landen wordt uitgegeven.
Het blad is niet in de winkel te koop, maar wordt verspreid door de desbetreffende lingeriezaken. Als alles naar planning gaat, zullen de awards voor lingeriebekendheid en -kwaliteit eens in de twee jaar worden uitgereikt.