La Vie en Rose zoekt nieuwe retail kanalen
bezig met laden...
Het Canadese lingerie-, en zwemkledingmerk La Vie en Rose is een samenwerking aangegaan met Retail China, een Chinees distributie- en retailbedrijf, om zo de markt in het Verre-Oosten aan te boren. Het Chinese bedrijf zal het merk middels een joint venture strategisch positioneren in de snelstgroeiende middenklassemarkt ter wereld. Volgens Retail China zal het bedrijf retailkanalen voor La Vie en Rose gaan ontwikkelen en exploiteren voor China, Hong Kong en Macau. La Vie en Rose flagship winkels, shop-in-shops in warenhuizen en online verkoop behoren tot de plannen. Later dit jaar zullen al winkels in Beijing en Sjanghai opengaan. La Vie en Rose begon in 2004 met het veroveren van de markt buiten Canada en heeft op dit moment meer dan veertig winkels buiten het thuisland in het Midden-Oosten. De deal met Retail China limited geeft het label toegang tot de snelst groeiende consumentenmarkt ter wereld. La Vie en Rose directeur, Francois Roberge zei hierover: "Globalisering creëert nieuwe markten en rijkdom en daar willen wij deel van uitmaken. China is, als een van de snelst groeiende economieën een must en zal binnen twintig jaar de grootste afzetmarkt worden. De toekomst van La Vie en Rose is direct afhankelijk van de ontwikkeling van dit soort samenwerkingsverbanden (als met Retail China)." Andere merken die door Retail China op de markt in het Verre-Oosten worden gebracht zijn Fruits&Passion en ColdMethod. Wanneer La Vie en Rose in Nederland te koop zal zijn, is niet bekend.