• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Kleine kinderen herkennen merken

Kleine kinderen herkennen merken

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Fashion

Kinderen van 2 tot 3 jaar oud herkennen tweederde van alle merklogo`s. Kinderen van 8 herkennen zelfs 100 procent. Het vermogen om merken te herkennen is bij kinderen eerder aanwezig dan het vermogen om merken te herinneren. Dit blijkt uit een onderzoek onder 196 kinderen tussen de 2 en 8 jaar oud. De kinderen die deelnamen aan het onderzoek hadden een verschillende sociaal-economische achtergrond en waren afkomstig van twee kinderdagverblijven en twee basisscholen in de Randstad. De steekproef bestond voor 45 procent uit jongens en 55 procent uit meisjes. Jongens en meisjes verschillen niet van elkaar op het gebied van merkherkenning. Wel scoren jongens beter dan meisjes waar het merkherinnering betreft. Verder blijkt uit het onderzoek dat de frequentie van televisiekijken een sterk positieve invloed heeft op de merkherkenning door kinderen, maar niet op merkherinnering. De invloed van het ouderlijk merkbewustzijn is daarentegen precies het tegenovergestelde. Ten slotte bleek uit het onderzoek dat de gevoeligheid van kinderen voor leeftijdgenoten van invloed is op zowel merkherkenning als merkherinnering. (Bron: Tijdschrift voor Communicatiewetenschap)

kinderen merken