Kipling viert verjaardag met 90s collectie

London - Tassen en accessoires merk Kipling lanceert een capsule collectie geïnspireerd op de jaren negentig, ter ere van de dertigste verjaardag van het merk.

In de capsule collectie gaat Kipling terug naar zijn herkomst en maakt het merk gebruik van de stijlen waarmee het ooit begonnen is. Kipling werd opgericht in Antwerper in 1987 door Paul van de Velde en Xavier Kegels en is uitgegroeid tot een casual fashion merk, dat in 67 landen verkocht wordt.

De jaren negentig geïnspireerde collectie bestaat uit vijf stijlen in vijf verschillende kleuren, inclusief een sportieve heuptas, een kleine rugtas, kleine schoudertassen en ook een weekendtas. Alle stijlen zijn geïnspireerd op ontwerpen uit het archief van het merk en hebben een jaren negentig twist gekregen. De ‘vintage’ collectie bevat authentieke elementen, zoals het ronde logo van Kipling, grote ritsen en de iconische sleutelhanger met het aapje. De tassen worden uitgebracht in de kleuren geel, rood, wit, blauw en zwart.

“We begonnen door dertig jaar terug te gaan in onze archieven. En we kwamen erachter dat onze tassen nog net zo tijdloos, modern en relevant zijn als toen we ze voor het eerst op de markt brachten,” zegt Jurgen Derycke, omnichannel marketing manager bij Kipling. “Door deze producten opnieuw te lanceren in hun originele stijl, ontstaat er een authentieke en nostalgische collectie dat nog steeds een trend is. We hebben een enorm succes gezien met de jaren 90 trend, dus we zijn teruggegaan naar de basics met deze collectie.”

De jaren 90 collectie wordt online en in de winkels gelanceerd, vlak voor de feestdagen, eind november.

Foto: Kipling

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN