• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Jimmy Choo verkocht

Jimmy Choo verkocht

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De internationale investeringsfirma Towerbrook Capital Partners LP heeft de luxe schoenenspecialist Jimmy Choo overgenomen voor £185 miljoen (280 miljoen euro). Het bedrijf wordt meerderheidsaandeelhouder van de luxe keten, met de Spaanse investeringsfirma Gala Capital als mede-investeerder. Tamara Mellon, voorzitter en oprichter van Jimmy Choo, zal verantwoordelijk blijven voor de creatieve activiteiten, en ook voor het imago van het merk voor de promotionele activiteiten. Zij zal een meerderheidsaandeelhouder blijven. Ondertussen blijft hoofdontwerpster Sandra Choi aan bij het bedrijf, in tegenstelling tot eerdere berichten dat zij Jimmy Choo dit jaar na afloop van haar contract zou verlaten.

”Deze nieuwe samenwerking geeft ons niet alleen de kans om de toenemende vraag naar onze producten tegemoet te komen, maar ook om mijn oorspronkelijke visie voor Jimmy Choo te realiseren en uit te groeien tot een van 's werelds meest geliefde luxemerken,” zei Mellon in een persbericht.

Towerbrook heeft het bedrijf van Lion Capital, voorheen bekend als Hicks Muse, overgenomen. Lion Capital nam ruim twee jaar geleden een meerderheidsaandeel in Jimmy Choo. Het Amerikaanse bedrijf heeft besloten het bedrijf nu te verkopen omdat het zijn investering heeft gerealiseerd, maar zei dat er binnen het bedrijf nog veel ruimte voor groei was met een nieuwe investeerder.

Ondertussen zal Jimmy Choo's CEO Robert Bensoussan met Towerbrook gaan werken aan de internationale uitbreiding van het merk. Eventuele acquisities worden hierbij overwogen. Ook het huidige aanbod van tassen en schoenen zal worden uitgebreid. Momenteel heeft het merk 60 boetieks wereldwijd en genereert het een omzet van £65 miljoen. In Nederland is het merk in enkele luxe multibrand winkels, zoals Shoebaloo, verkrijgbaar.

Mellon zei in juli in een gesprek met het blad W Magazine dat zij haar klanten een complete reek accessoires wil bieden. Haar doel was ook een lagere instapprijs te introduceren. Een paar schoenen van het merk kost gemiddeld €300 à €400.

jimmychoo